linnnorrbom

Alla inlägg under mars 2014

Av Linn - 28 mars 2014 19:01

Av Linn - 27 mars 2014 09:10

Hej!
Här om dagen så var jag hos min barnmorska. Skulle kolla om mitt järnvärde gått upp och mäta magen och lyssna på hjärtljud. Mitt järnvärde låg lägre än sist jag var där, konstigt. Då jag varit as noga och tagit en tablett om dagen tillsammans med ett glas C-vitamin. Så nu ska jag äta två tabletter om dagen... åååh min mage kommer älska mig, fy fan för järntabletter!
Lillans hjärtljud var som vanligt super bra, hon sparkade och livade om därinne under hela tiden. Däremot så låg hon som en limpa tvärs över magen så hon kunde inte mäta riktigt, eller jo. Mätte gjorde hon men eftersom lillan låg som hon gjorde så åkte hon ner en aning på kurvan, men nästa gång jag ska dit så måste hon tydligen ligga neråt med huvudet så jag hoppas hon återgår till den fina linjen på kurvan där hon låg sist! :)

Idag går vi in i vecka 32, det är alltså två månader kvar tills BF. Och det känns så otroligt skönt. På något sätt känns det så himla nära nu, kan vara för att jag jobbar mitt sista pass på måndag och går hem med graviditetspenning fram tills lillan föds. Men jag är ändå ganska nojig för att gå hem från jobbet.. vad ska jag göra hemma ensam (dagtid) i två månader?! Kommer ju bli tokig. Jag har funderat på om jag ska gå och simma några dagar i veckan, då jag inte har något problem med fogarna så är det bara att simma på.. sen har jag påbörjat ommålningen utav våra köksmöbler, så lär ju hinna med att bli färdig med det också.. lär ju hänga mycket hos Alexandra också, som är mammaledig. Då får jag snusa bebis hos henne :*

Det känns lite som att min graviditet har gått som på en dans på rosor. Jag har inte mått illa, kräkts, haft ont i kroppen, fogarna, jag har inte blivit fet som en flodhäst och inte heller vattenfylld. Visst är jag otroligt tacksam och glad över detta men någonstans i bakhuvudet ligger en oro att något kommer hända. Ett bakslag. Så här bra kan det bara inte vara.. inte för att vara mig. Men VAD kommer hända? Och NÄR?! Det är väl jag, hypokondriker som man är som oroar mig i onödan. Jag hoppas och önskar att resterande del utav graviditeten också kommer gå som en dans på röda rosor!

Av Linn - 24 mars 2014 07:40

Längtar så himla mycket tills du är på utsidan och vi kan få gosa och snusa på dig. Vår älskade lilla tjej <3

Av Linn - 7 mars 2014 13:03

Det var ett tag sedan jag skrev något nu. Jag har inte haft ork till det, jag har heller inte haft så mycket att skriva om. Jag har varit sjuk, förkyld. Nu är jag bra dock.

I onsdags hade jätte ont i magen. Magens övre del, det kändes så konstigt. Jag kunde inte röra mig riktigt, jag blev andfådd så fort jag rörde mig ifrån soffan till toaletten. Så jag ringde till min barnmorska och frågade vad hon tyckte jag skulle göra och vips så spenderade jag hela eftermiddagen på förlossningen. Vi gjorde en CTG kurva, ultraljud och ett vaginalt ultraljud för att kolla om livmoderhalstappen var som den skulle. Allting var bra med bebis, nästan lite för bra tror jag allt. Hon älskar att vara där inne, så i Maj när jag ska föda så kommer hon hålla sig fast i livmodern och kämpa sig uppåt för att inte behöva komma ut till oss som väntar på utsidan. Men tillbaka till saken, det fanns inget fel på lillan. Inte heller på moderkakan, fostervattnet eller navelsträngen. Allting var prima! Så han förstod inte varför jag hade så ont i magen.. jag frågade om det kunde vara att bebisen växer så pass mycket just nu och att alla mina organ får sig smällar och sparkar dagligen utav det lilla livet. Och så kunde det mycket väl vara. Så det var bara att åka hem igen.. senare den kvällen så vandrade smärtan upp mot magmunnen och jag kunde konstatera för mig själv att det inte alls varit bebis som var problemet utan min ljuvliga magkatarr. Yes! Jävla helvete! Men äter omeprazol nu så förhoppningsvis går det över om nån dag eller så.

Ikväll kommer Alexandra, Robert och lilla Luna hit på middag. Så jag måste ta och dammsuga nu snart... måste ta allt pö om pö nu, allting sker, sakta men säkert just nu. Jag är så dålig på att ta det lugnt. Jag vill skynda på allting, det ska hända på en gång. Kanske därför man har stressmage. men jag har några timmar på mig, så det här blir bra de ;-) plus att jag ska mysa med bebis ikväll, lilla Luna! Henne kan man äta upp <3

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards