linnnorrbom

Alla inlägg under augusti 2014

Av Linn - 30 augusti 2014 09:14

Idag döper vi den här tokstollen!

Av Linn - 23 augusti 2014 00:18

Ikväll har vi fått frågan om liv efter döden utav Tindra. Hon har varit väldigt ledsen ikväll då det slog henne att en person väldigt nära henne nyss gått bort. Tindra har funderingar på livet, hur allting är och hur allting bara kan sluta på ett ögonblick. Hon är rädd och ledsen. Fredrik bryter ihop så fort hon frågar om sådana saker.. det gör jag med men försöker ha lite mer is i magen än vad han har. Det värsta som finns är att tala om för sitt barn att någon nära är uppe och flyger ibland molnen med de andra änglarna.. Tindra hade en önskning ikväll och det var att hela familjen skulle kolla på film tillsammans och nu sover alla utom jag. Lilla gumman, det är för tidigt i hennes liv att förlora en man älskar <3

Av Linn - 15 augusti 2014 10:00

Detta inlägg kommer säkert störa många. Men jag kan inte längre vara tyst för det finns så otroligt många idioter här i världen och hälften utav dem i sundsvall.


Det gick en linje på facebook för någon dag sedan om hur folk gör med sina barn och hur de jämför med andras barn. Vilket stadie är barnen i och är det något fel om de inte kommit lika långt i utvecklingen som andra barn i samma ålder. Herregud. Ta det som de kommer. Alla barn är faktiskt olika och utvecklas olika fort. Det spelar ingen roll om ditt barn föddes 3 månader för tidigt eller om man gick över tiden 1 månad. Alla barn tar den tid de behöver för olika stadier i livet. Det är (ursäkta språket!) för i helvete ingen jävla tävling om vems barn som kan mest och hur "tidiga" de är med allt.


Jätte kul att vissa barn sitter "själva" när de är 3 månader, Grattis! Man ser verkligen hur duktiga de är då du som förälder bullat upp med kuddar runt om barnet och huvudet bara hänger för de inte riktigt orkar hålla upp det själv än och ni knäpper ett kort och skriver "Nu sitter lilla *** helt själv!" Wow! Grattis! Ditt barn kommer säkert få problem med ryggen, tack vare att du som förälder skyndar på allt. Nu säger jag inte att det INTE finns barn som klarar av att sitta då de är så små, det finns ju faktiskt barn som gör det. Utan nu pratar jag om dessa stolta föräldrar som bara vill jämföra och skryta om hur duktiga de är även fast de egentligen inte kan sitta. Ta mig inte på fel sätt nu, klart man skryter och är stolt över sitt egna barn, finns ju ingen i världen som älskar sitt barn mer än barnets föräldrar. Men att "skynda på" utveckligen gör mig illamående.


Vi håller på att träna med Freja. Hon kan nu dra sig upp i sittläge om vi håller i hennes händer. Och sedan i från sittläge kan hon dra sig upp och ställa sig på benen. Vi håller bara i som stöd. Hon ligger mycket på mage för att träna nacken och ryggen. Men jag tycker att det räcker där just nu. Jag skulle inte sätta henne i en matstol nu med en massa kuddar runt och tro att hon kan sitta. Hon kan inte det. Än! Och vi har inte bråttom med det heller. Jag vill att Freja ska få utvecklas i sin egna takt och jag kunde inte bry mig mindre om i vilket stadie andra barn i Frejas ålder är i. Varför skulle jag? Vad kan jag göra åt saken när lilla Berta fått munnen full i tänder och inte Freja.. Nej jag blir så jävla piss less på detta ständiga tävlande, speciellt mammor i mellan. Blir fan gråtfärdig för jag tycker synd om barnen.


Jag kan fråga mina närmaste vänner om saker, som när deras barn kunde sitta/krypa/gå/prata osv.. Och det är för att Freja är mitt första barn och jag kan säga helt ärligt att jag gärna frågar mina vänner om råd och tips om vissa saker. Detta gör inte mig till en sämre mamma, tvärt om. Jag vill MITT barns bästa och kan mina vänner ge en hjälpande hand (när jag frågar om det) så är jag evigt tacksam. Men då har vi dessa andra mammor som har tävling i sikte som ska kommentera saker hit och dit. "Så kan du inte göra", "Gör si gör så" Det gick en annan linje på facebook här om veckan då en mamma undrade när andras barn började le. Jag kommenterade att Freja började le medvetet när hon var kring 6 veckor gammal. Också kommer det såna jävla idioter som kommenterar att "Min Fritjof började le så fort han kom ut ur vaginan" JAHAAA men riktigt så funkar det inte. De är inte ens medveten om saker och ting, kan knappt se 30 cm framåt och kan inte fästa blicken första veckorna men le det kan de göra?! De ler oftast första tiden för att de har någon form utav magknip. Så! Jag sa det. De är inte medvetna om att de ler, förens de blivit äldre. Detta blogginlägg kan jag fortsätta med tills dödagar, men var tvungen att få ur mig lite.


Från det ena till det andra så vill jag lägga till att JAG knäpper hur många kort på mitt barn jag vill. Jag är stolt över mitt barn och vill ni inte se en massa bilder på mitt barn så behöver ni inte vara vän med mig på sociala medier. Så enkelt är det. Jag kunde inte bry mig mindre. Sen har jag sagt, sedan lååångt innan jag blev gravid ens, ja sedan flera år tillbaka att om jag någonsin börjar prata om mig själv som tredje part så måste mina vänner örfila tillbaka vettet i mig. Finns det någonting som jag stör mig mest utav allting i hela världen på så är det när mammor pratar om sig själv i "mammaform" hela tiden. "Nu sover lillan, då passar mamma på att ta en dusch" eller det värsta utav allt är när någon skriver "Idag ville lilla Torulf åka på birsta så då får väl mamma göra det då" HERREGUUUUD ditt barn är 2 månader, tror knappast att h*n vaknade upp och sa "åh vad jag vill åka på birsta och äta köttbullar på ikea idag" Nä som sagt, örfila mig om jag någonsin skulle skriva eller säga något sådant. USCH!


Ta detta inlägg hur ni vill.

kunde. inte. bry. mig. mindre.

 

PEACE!

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards