linnnorrbom

Alla inlägg under september 2014

Av Linn - 30 september 2014 09:42

I fredags så fick Freja vara hemma hos sin mormor (min mamma) medans jag var och fixade mina naglar, Tog kanske bara två timmar så var jag där hemma igen men jag får lite utav en panikblandad känsla när jag ska åka ifrån Freja. Sova borta utan mig kan hon glömma i alla fall, jag skulle inte kunna sova bra om hon inte låg bredvid i sin spjälsäng. Klängig mamma!
På fredagskväll så myste vi, åt en super god gryta till middag och kollade på Idol, tycker inte att idol är så bra i år men det är ett bra tidsfördriv i alla fall...
Naglarna före;

Naglarna efter;

Blev super nöjd denna gång. Inte så överdrivet långa som första gången jag var och fixade dem..

I lördags var vi till farfar Sten och åt middag surrade lite skit och kom hem i en bra tid! Mina trötta familjemedlemmar somnade båda två as tidigt i soffan så jag satt och kollade på Modern family.

I söndags så åkte jag och hämtade Alexandra för vi skulle åka till bosvedjan och kika på barnklädsmarknaden.. fyndade 13 plagg till Freja för endast 280 kr! Det blev 7 pyamaser, 3 par byxor, 1 body, 1 klänning och 1 overall.

Senare på kvällen i söndags så låg Freja i vanlig ordning och lekte på golvet.. tills jag såg att hon hade någonting i ögat. Hon hade lyckat få in en hjärtformad paljett i ögat och när jag inte fick ut den så slog paniken mig och jag började grina och ringde till mamma och frågade vad jag skulle göra, hon sa att jag skulle ringa 1177 och höra med dem. Sagt och gjort så blev vi skickade direkt till ögonläkaren på akuten där hon ville kolla själv så inte ögat var skadat utav paljetten. Hade hon varit äldre så hade det räckt med att åka till primärvården men nu är ju Freja bara strax under 4 månader. Läkaren fick i alla fall ut den och smörjde in ögat med en skyddande gel. Och lättnaden efter att den var ute går inte att beskriva. Jag såg allting framför mig "nu blir hon blind" och "det är mitt fel.." kom i allafall på vart fan paljetten kom ifrån, Tindra har massa pennor med lim, glitter och paljetter i och när hon använder dem så hamnar ju glittret överallt. Men det är ju sånt som händer, men att Freja skulle lyckas få in en i ögat var ju ganska otippat. Blev i alla fall riktigt rädd men det hela fick ju sig ett bra slut och Freja mår precis som vanligt, glad och sprallig :)

Hon somnade i bilen påväg hem från akuten och sov hela natten. Lillhjärtat <3

Igår åkte vi och lekte med Alexandra och Luna ett tag, men jag var så trött så vi åkte hem och la oss och sov. Väcktes då fredrik kom hem i från jobbet. Tindra kom igår också, vi läste lite läxa och hon är super duktig på att läsa nu. Vi är riktigt stolt här hemma! :D

Freja blir ju 4 månader på torsdag och vi har börjat lite smått med smakportioner då hon är så himla nyfiken på mat som vi äter. Hon älskar gröt med fruktpuré, blir förbannad för att hon bara får typ två matskedar haha och majskrokar är också en hit. Idag ska hon få smaka majs och potatispuré. Tog fram en smakportion med morotspuré ur frysen som jag gjort till henne men den får hon imorgon. Vår stora lilla tjej <3

Av Linn - 24 september 2014 12:01

Hello.
Freja växer så det knakar i knutarna. Sist vi var till Bvc så var hon 60,5 cm lång och vägde 5800 g hon följer sin kurva utmärkt och jag är så stolt över henne! Hon fick även sin första vaccination, hon grinade nästan hela den dagen och fick feber över natten. Men det är en vanlig reaktion tydligen. Nu har hon även storlek 62 i kläder och det var ju tur man inte köpte allt för mycket kläder i små storlekar. Hon rullar runt och tar sig fram genom att sparka med benen, hon är nyfiken på allting och är helt trollbunden i sin pappa, hon kan ligga och kolla och skratta åt honom i timmar. Hon skiner som en sol varje dag han kommer hem i från jobbet, Kärlek!

Idag har vi besök utav lilla Luna. Då hennes mamma är och fixar naglarna. Jag tänkte, det här blir väl ingen match. Kommer lätt kunna ta hand om två små tjejer. Det började med att Luna blev så glad när hon såg Freja att hon flög på henne och det blev en liten skallning, så Freja började tok grina men det gick över lika fort som det hände. Haha! Sen blev det grinkalas för båda brudarna, samtidigt. Båda två var trötta så ja.. man skulle ha haft 4 armar där ett tag. Freja somnade först i sitt neste, Luna ville inte sova, hon är ganska mammig just nu så jag satt henne i babysittern och slog på hennes favorit program Chuggington. Nu sover hon med.. snarkar ljuvligt båda två. Allt detta på loppet inom en timme! Haha. Tror det dröjer ett år eller två (eller så blir det inga fler?) Innan nästa barn för min del i alla fall xD

Nä en kopp kaffe på det här, kanske hinner dricka det medans det är varmt den här gången ;)

Av Linn - 18 september 2014 10:57

Inatt har jag haft en helvetets natt.. jag har blivit förkyld och låg och frös och skakade hela natten.. när jag väl somnade så vaknade Freja och ville ha mat, har så fruktansvärt ont i kroppen och kan knappt röra mig.. min fina sambo kom hem med alvedon och nässpray till mig tidigare. Och sa att jag skulle ringa om det var något. Så nu kommer han strax hem och är med Freja så jag kan få vila upp mig. Han är bra underbar <3

Av Linn - 9 september 2014 18:14

Pysslade ju om i "Freja hörnan" i vårt sovrum igår, blev så nöjd så. Längtar tills hon får ett eget rum som jag kan få inreda!!

Tindras rum fick sig en rejäl dos av skurmedel och möblering. Garderoben fick sig en förvandling också då hon inte hade den där vita "hyllhängaren" innan och allt låg huller om buller på golvet. Lär väl bara vara ordning och reda i den tills hon kommer hem på måndag.. ;)

Idag var vi till Linda och Elmer med Camilla och Vincent. Vi åt lunch tillsammans och Linda bakade en as god kladdkaka. Ungarna grinade om varandra nästan hela tiden vi var där men det fick gå ändå ;) trevligt trevligt. Imorgon leker vi med Alexandra och lilla Lunis <3

Av Linn - 8 september 2014 09:49

Hoppla hoppla!!
Vaknade tidigt idag för var tvungen att skjutsa man och barn till jobb och skola. När jag och Freja kom hem igen så kände jag för att börja plocka lite här hemma... Freja har inte någon garderob så jag slängde ut allt skit ur den ända garderoben vi har i vårt sovrum och hängde in alla hennes kläder i den! Blev super. Plus mer plats i vårt redan pyttelilla sovrum. Som nu mera ser ut som ett bebisrum dock ;) när flickebarnet vaknat ska vi ner med all skit som var där innan till förrådet. Sen ska jag ge mig an Tindras rum. Usch, där inne är der bombnedslag gånger 3000.. ska fixa hennes garderob också, hon byter ju kläder 400 ggr om dagen och slänger bara in allt i en stor hög på garderobsgolvet.. Fredriks garderob är också hullerombuller.. huuuuh!

Sen blir det storstädning utav lägenheten och matlagning.. Hujedamej, om det ändå fanns fler timmar på dygnet!

Av Linn - 6 september 2014 11:16

För en vecka sedan döptes tokstollen våran.
Mycket fint var det i kyrkan må jag säga. Jag älskar den gamla kyrkan på Alnö. Så liten och intim. Efter cermonin åkte vi till lokalen i granloholm och åt kycklingsallad och fikade lite. Det ända jobbiga under dagen var när vi öppnade presenterna till Freja. Tycker det är så himla pinsamt att stå framför en massa folk och öppna paket. Men det fick ju gå ändå och hon fick så himla mycket fint, är så otroligt glad att Freja och vi har så många fina människor runt omkring oss <3
Tack för en underbar dag!

Simon och Emma blev Frejas gudföräldrar <3

Tindra var jätte duktig och hjälpte prästen!

Från vänster: Tant Anita, Gammelmormor Brigitta, Gudmor Emma och lilla Freja

Sanna och söt William!
Sen vet jag inte vad som hände, för mer kort blev det ej.. men men :P

Utav gudfar och hans Cissi

Utav faster Lorena

Från Sanna, Alle och William

Från Ing-Marie och Hans

Från Maria och Sture

Från Farfar och Bella

Från Martin och Elin med fam.

Från tant Anita

Från Morfar och "mormor" Annelie

Från mostrarna Linn och Sanna

Från farbror Andreas, Cattis och Nils

Från Mona och Kenneth

Från Emma, Jonathan och Elias

Från farmor och Tony med fam.

Från gammelmormor och Lars-Erik

Feån mormor och Isa med fam

Från Alexandra och Robert med fam

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards