linnnorrbom

Alla inlägg under oktober 2014

Av Linn - 31 oktober 2014 21:45

När man är mammaledig har man ingen koll alls. Jag hade helt glömt bort halloween.. brukar inte vara något vi firar men när man har barn är det ju roligare med utklädning osv.. förra året drog vi på stort och köpte halva toys'r'us jag och Alexandra, det var spindelnät, skattjakt, spökmusik, pumpor, dekotationer över huvudtaget och utklädning för hela slanten.. men i år var allt som bortblåst. Men Tindra ville så gärna klä ut sig så hon blev en vampyr och Liam blev en zombie. Jag fixade i ordning en stor skål med bål och en med godis till dem och de sitter nu och spelar x-box så det gick väl bra det ändå, även fast vi inte festade till det som i fjol. Skärpning i mamma hjärnan nu!!

Av Linn - 30 oktober 2014 21:39

Hejhopp!
Denna vecka susade förbi.. imorgon är det återigen dags för fredagsmys. Det är ju alltid trevligt.

Jag kommer knappt ihåg vad vi gjort i veckan, allt är upp och ner när Tindra inte går i skolan på dagarna. Igårkväll så började Tindra rensa sitt rum... åh herregud. Allt var verkligen i världens största hög på golvet. Vet inte vad hon fick för sig.. men hon hann inte klart allt då det blev läggdags så hon fortsatte imorse när hon vaknade. Men hon var sååå duktig. Gjorde allting själv, till och med dammsugade gjorde hon! Imorse vaknade jag även bredvid båda våra tjejer. Tindra vaknade på natten och hade drömt en mardröm så hon och pappan bytte säng med varandra. Så det var en riktig mysmorgon imorse då vi låg och surrade och kramades alla tre <3

Har även köpt och slagit in de första julklapparna, det gäller att vara ute i tid för engångs skull och inte fixa allt dagen innan julafton. Då hets köper man alla julklappar och det blir bara en massa onödigt tjaffs :P

Av Linn - 27 oktober 2014 09:18

Tjolahopp!
I fredags så kom min syster hit över dagen och tacka gudarna för det. Freja var gnällig och grinade mest hela dagen.. så det var skönt med lite avlastning, då hann jag storstäda och diska. Hallelulja det var på tiden. Helin åkte hem vid 4 och då kom Fredrik hem, vi åt middag och kollade på idol. Samtidigt som vi försökte roa Freja som bara gnällde hela tiden.. slutade med att hon fick sig ett bad och en massa sånger innan hon slocknade för natten. Så det blev inte så mycket idol tittande för oss..

Lördagen började mycket bättre än fredagen! Vi vaknade ganska tidigt, också säger Fredrik att jag ska få mig en kaffemaskin som jag tjatat om hur länge som helst :D så vi åkte och köpte en på mediamarkt sen uträttade vi lite fler ärenden, mathandling och sådant kul. När vi kom hem så försökte jag och Freja göra hand och fot avtryck på henne... gick åt helvete! Blev en bra fot sedan blev hon förbannad på mig så vi sket i det. Därefter kom Sten och Anita och hälsade på en sväng, fikade lite och surra en massa! På kvällen åt vi tacos sedan drog Fredrik iväg till sin bror för lite festligheter..

Söndagen var verkligen en slappar dag. Vi låg i soffan hela dagen, kollade på film och åt pizza. Mysigt!

Nä nu skriker bebbebus efter frukost flaskan :)

Av Linn - 22 oktober 2014 17:48

Jag sa alltid att jag inte skulle bli en sån där mamma som klär min dotter i rosa och min son i blått. Jag skulle inte dalta och fjolla mig med bäbis språk. Skulle heller inte "bara" prata om mitt barn och dess framgångar och utveckling.. eller knäppa tre tusen bilder om dagen på mitt barn och lägga ut på instagram med texter som "jag älskar dig för evigt", "du är det ffinaste som finns"

Men tji fick jag. Jag gör allt det där. Hundra gånger om dagen. Jag skryter och är helt galen i mitt barn. Hon är det ända jag är stolt över i mitt liv. När jag tänker på mitt liv så finns bara Freja i mina tankar. Hur har jag kunna varit utan henne hela mitt vuxna liv? Nu skulle jag aldrig kunna tänka mig mitt liv utan henne. Hon gör mig hel. Hon är luften jag andas och för henne kommer jag göra allt. Huvudsaken hon är lycklig så är jag lycklig. Jag kommer bända mig ut och in för att göra henne till en fantastisk kvinna en dag. Nu är hon ett fantastiskt barn. Som jag åter igen är så oerhört stolt över!

Men jag får inte glömma Fredrik, Frejas pappa. Utan honom hade jag aldrig fått vårt fina barn. Hon var den som saknades i vår lilla familj. Fredrik är en underbar pappa, till både Tindra och Freja. Jag är överlycklig över att jag hittade honom, han är den finaste personen som finns och jag kommet aldrig kunna tacka honom tillräckligt mycket för vår fina dotter.

Jag älskar er Fredrik, Tindra och Freja. Ni är underbara <3

Av Linn - 20 oktober 2014 19:02

Så här blev naglarna idag, måste bara tillägga att detta är numera längden på mina riktiga naglar (utom två, som jag slagit av..) är riktigt stolt. Trodde inte mina naglar kunde växa. Men tji fick jag :D

Av Linn - 20 oktober 2014 08:52

Godmorgon.
Vaknade bredvid världens finaste tjej idag, som tagit över min sida sängen. Hon låg och sparka mig i magen och pruttade med läpparna så spottet bara spruta runt överallt. Gullhönan min!

Idag ska jag iväg och fixa mina naglar, skulle egentligen göra det nästa måndag men i lördags såg jag spricka i gelén och var tvungen att boka om tiden, sagt och gjort. Och nageln ville inte vara med längre och hoppade av .. så jävla typiskt mig! Så Freja ska få leka med Alexandra och Luna tiden jag är iväg. Idag ska jag korta ner naglarna riktigt ordentligt också blir det väldigt diskret för tanken är att jag ska börja jobba lite extra på helgerna :)

Igår hittade lite lite fynd på ica när jag var där, tyckte Freja skulle bli så fin i dessa kläder, och hur rätt hade inte jag?! Världens finaste unge :*

Jag och min stora tjej var på bio igår och såg Boxtrolls, den var bra. Tindra tyckte den var jätte rolig men också lite sorglig sa hon. Haha det var så mysigt att göra något bara hon och jag. Nästa vecka då hon kommer är det hon och pappan som ska få lite egentid. Och igårkväll satt vi i soffan hela familjen och åt massa gotta och kollade på Tingeling och piratfen. Sen vid 9 tiden gick alla och la sig. Trötta xD

Av Linn - 18 oktober 2014 18:36

Tindra har skrivit en önskelista till jul :D hon är så duktig på att skriva lillgumman <3

Det sistnämnda fick hon idag, en x-box med 59 spel, så nu har hon det hon gör! Det fick hon utav sin farfar i tidig julklapp. Som hon tjatat efter det ;)

Idag har vi varit ute nästan heeela dagen. Freja sover så bra ute i vagnen så det blev flera timmars sömn. Tindra och Liam har lekt av sig riktigt ordentligt :D

Freja busar med pappa, så blir det alltid nå tok! Bodyn på huvudet <3

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards