linnnorrbom

Alla inlägg under november 2014

Av Linn - 29 november 2014 22:08

Herregud vad fort veckorna går när Tindra är hos oss.. blir lätt så när vi har roligt!

Idag har det varit en fullspäckad dag.. började dagen vad halv 8 då Freja vaknade, gav henne frukost sen väckte vi Tindra och pappan. Åkte iväg på skridskoskolan och kollade på när Tindra sladdade runt, hon har blivit så duktig på skridskorna! Efter det for vi hem, jag somnade med Freja en timme sen var det full rulle igen. Barnens farfar kom förbi och hälsade på och lekte lite mes Freja medans hag och Tindra for iväg till birsta och köpte en present till hennes klasskompis som hade kalas idag. Släppte av henne på drakborgen och åkte hem. Fredrik var hemma och myste med Frejster. När hon somnade efter jag kom hem så började jag baka bröd. Aldrig bakat bröd i hela mitt liv, men åhhh så gott det blev. Sirapsbröd blev det och både Fredrik och Tindra tyckte det var jätte gott! Tummen upp för mig ;)

När Freja vaknade så gjorde vi middag. Blev hamburgare med bröd och lillfisen fick torsk med potatis. Gott gott!

Nattade Freja vid 19 tiden så efter det har vi myst på, kollat på film och Tindra sitter just nu och pysslar med en massa teckningar till oss :) hon ska alldeles strax hoppa ner i snarken.. jag är nog inte så långt efter jag heller... tog ju och griljerade en julskinka ikväll föe imorgon ska vi äta första advent frukost med julgröt och glögg och lyssna på en massa julmusik. Det kanske märks att jag älskar julen!? Haha

Lite bilder i från veckan:

Av Linn - 26 november 2014 21:27

1. Hur gammal är du om fem år? 30 år..
2. Vem var den sista du träffade? Förutom min familj så träffade jag Alexandra tidigare idag.
3. Hur lång är du? Sist jag mätte mig var jag 170 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Oj. Jag kommer inte ihåg, ser sällan på film.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Du får säga åt henne att sova så du kan se snygga bikers med pickadoller" Till Alexandra.
7. Var är dagens planer? Ja, det är ju kväll nu men planerna är BB sen PH sen sova.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag skickar bara sms om det inte är mamma eller pappa jag vill något. Hatar att prata i telefonen.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De har aldrig varit gifta men de är inte tillsammans idag.
10. När såg du senast din mamma? Igår.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? 06.20
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej.
14. Vilken är din favoritplats? Min säng.
15. Vilken plats föredrar du minst? Jag vet inte riktigt. Omklädningsrum kanske.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Om 10 år är jag gift med Fredrik, bor med våra barn som då är 17 resp. 10 år i ett fint hus med stor trädgård. Kanske en till unge på det också.
17. Vad skrämde dig som barn? Blöta hårstrån och hajar.
18. Vem fick dig att skratta senast? Freja innan hon gick och la sig då hon fick en skrattattack haha!
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? För ung är jag nog inte, men äger jag några? Nej.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar & stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, en under huvudet och en jag kramar om.
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Har du någon gång spytt på fyllan? ja
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Beror på vilka jag är med.
27. Vilken är din favoritglass? Piggelin.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? En miljon är inte speciellt mycket pengar, skulle nog säga att det är en bra början på ett fint hus kanske.
29. Tycker du om Kinamat? Det är en favorit.
30. Tycker du om kaffe? Japp.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe med mjölk.
32. Sover du på någon särskild sida? Alltid vänstra sidan i sängen, ligger också helst på vänster sida kroppen.
33. Kan du spela poker? Är det som 5 kort? Eh ja vet inte.
34. Tycker du om att mysa? Ja.
35. Är du en beroendemänniska? Jag vet inte
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Just nu är jag ganska mätt på barn. Isf om några år när vi lärt känna Freja riktigt.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool, Badar inte i havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Barnen.
42. Äger du dyra smycken? Haha nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En mini kexchoklad.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj fan vad svårt. Jag har ju jävligt kul med Fredrik jämt, men jag måste ändå svara att min pappa är den roligaste jag känner.
46. Välj ett ärr på din kropp? Mina två titthål på vänster knä som jag fick efter en operation jag behövde efter jag blitt påkörd av en bil.
47. Vad har du för ringsignal? Jadu.. vet inte vad den heter
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja det har jag.
49. Flirtar du mycket? Nej.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Utanför biltvätten.
51. Kan du byta olja på bilen? Haha nopp
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, kör man efter vad skyltjävlarna visar så slipper man sånt vettu!
53. Vilken var den senaste bok du läste? Jag håller på att läsa 'Femtio nyanser av honom'
54. Läser du dagstidningen? Ja, på nätet.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Vi föräldrar
56. Dansar du i bilen? I bilen kör man eller sitter och håller i sig när andra kör.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Nrj
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett telefonnummer
59. När var du i kyrkan senast? När Freja döptes i augusti
60. Vilka personer utmanar du? Dem som vill 

Av Linn - 23 november 2014 09:03

Hej.
I går vaknade vi tidigt, klockan 8.. så vi var mer död än levande halva dagen. Men när Freja skulle sova lunch så passade jag också på att sova. Två timmars sömn fick vi i alla fall. Efter det åkte vi till ica och handlade mat inför de kommande dagarna. När vi kom hem började Fredrik kocka i köket, han gjorde sin grymma kyckling gryta med ädelost och ris! Det blev så jäkla gott :)

Det blev så pass mycket kvar så vi ska äta det till middag idag igen! Mumsigt.

Efter middagen så sov Freja igen, då passade jag på att se lite serier jag missat i veckan. När hon vaknade så gosade vi mest, hon satt upp hela dagen igår, haha det ser så himla roligt ut. Lillgumman! Så duktig, är så stolt över henne. Och nu försöker hon krypa också, ställer sig upp i 'krypställning' och gungar fram och tillbaka så snart säger det väl bara svosh så kryper hon också :D

Sen klockan 20 blev det mys framför 'så mycket bättre' Freja fick vara vaken till 21 iaf. Men vi var inte så långt därefter, strax innan 11 somnade jag tror ja. Nä nu ska Freja få frukost, gröt.

Av Linn - 22 november 2014 10:35

Igår kväll höll jag på att trilla av pinn då Freja satt helt själv utan stöd hur länge som helst. Och hela morgonen nu har hon suttit och kolla på tv. Vad stolt man bli!!!

Av Linn - 19 november 2014 06:56

Freja är helt galet glad i sin storasyster, ingen får henne att skratta så som hon gör. Nu längtar vi tills nästa vecka då trollungen kommer hem till oss igen <3
 

Av Linn - 18 november 2014 07:44

Hej.
I lördags åkte vi till stugan hela familjen, firade min bror som fyllde 21 år i söndags. Åt god mat och fick träffa alla mina nära och kära. Pappa och Annelie har ju skaffat ett ute spa, värsta bubbelpoolen med massage och grejer. Så efter middagen så hoppade Simon, Cicci, Linn, Sanna, Fredrik och Tindra ner och myste. Tindra älskade det, tror hon badade i över tre timmar och blev så ledsen när hon var tvungen att kliva upp. Jag badade inte på lördagen, myste på inne med Freja i stället. Hon ville liksom inte sova den lilla korvisen. Sen när alla hade somnat satt jag, pappa och Anne och surrade en massa skit. Alltid lika trevligt.

På söndagen efter frukosten så hoppade min pappa och Tindra ner i badet igen då han lovade henne det dagen innan när hon blev så ledsen. Hon hade kunnat sitta där hela natten. Ingen badkruka direkt. Jag hoppade också ner på söndagen, riktigt varmt och skönt var det. Lyxigt!

Igår var det ju måndag och Tindra åkte hem till sin mamma, alltid lika tomt när hon åker. Freja verkligen älskar när Tindra är här, världens bästa storasyster är vad hon är!

Har ju börjat byta ut vissa måltider åt Freja, som lunch och middag. Då hon älskar riktig mat. Skönt att hon inte bara äter ersättning längre. Men gröt till frukost har vi försökt med sedan hon blev 4 månader. Men hon har bara spottat ut det, ingen favorit. Men igår väntade jag ut trollet tills hon blev riktigt hungrig. Och då gick det hur bra som helst att äta en portion gröt. Försöker även att vänja henne vid välling, då hon vid 6 månaders ålder "bara" behöver tre mål gröt eller välling om dagen, så vi slipper denna förbaskade ersättningen. Eftersom Semper bytt recept på alla sina ersättningar och Freja bara kräks och skriker utav de nya receptet. Så nu blandar jag välling och ersättning för att vänja hennes lilla mage. Sen kör vi riktig mat resterande mål om dagen. Hon älskar rödspätta med potatis. Igår fick hon torsk med potatis och det var också super, hon åt tills torsken stod ur öronen på henne. Bra att hon äter fisk, då vi andra i familjen älskar det. Duktig tjej, jag är så stolt.

Vart tog Freja vägen?! ;)

Av Linn - 16 november 2014 22:15

Av Linn - 14 november 2014 07:20

Äntligen fredag. Har nyss skickat iväg både Fredrik och Tindra till jobb och skola. Fredrik hade så bråttom att han åkte ifrån både telefon och plånbok så han kommer väl hem så snart han får höra det ifrån sin kollega då jag skickade ett mess till honom om det. Tröttmössa!

Idag ska jag tvätta, spännande va. Ska alldeles strax ner till stugan och slänga i en maskin. Freja vaknade nyas hon med, tidigt idag. Inatt bökade hon på som fan, vände och vred sig och väckte oss tusen ggr kändes det som. Ikväll blir det lugna puckar, skulle ha Harry Potter maraton tyckte jag Fredrik och Tindra sa igårkväll. Hon har kollat på samma HP film hela veckan efter skolan tills jag påminde henne om att hon faktiskt fick alla filmerna när hon fyllde år. Så hon kan faktiskt se en annan om hon vill. Det hade hon helt glömt bort så hon blev super lycklig.

Om inte annat så blir det en tidig kväll för hela familjen för imorgonbitti klockan 9 ska Tindra vara på skridskoskolan. Och senare på dagen imorgon ska vi packa in allesammans i bilen och åka till stugan i magdbyn där vi ska fira min lillebror Simon som fyller 21 år på söndag. Hela familjen ska dit på lördag, båda mina systrar också. Ska bli så roligt att träffa alla. Också stannar vi där tills på söndag. Tindra blev helt extas igår när jag berättade att vi skulle dit och att om hon ville så fick hon sova i "gäststugan" tillsammans med Linn, Sanna, Simon och Cicci. Hon kastade sig in i garderoben och började packa det hon skulle ha med sig. Lillgumman <3

Nu har jag nyss kommit upp ifrån tvättstugan, smet ner medan Freja var så inne i nicke nyfiken, när hon ser det så är hon orubblig och sitter klistrad framför tv tills det slutar. Samma sak gällande Chuggington. Lilla tv nörden, precis som syrran sin ;) Går inte ens att kommunicera med dem när de kollar på något spännande.

Tindra blev så glad över sin nya säng också, hon tappade hakan när hon såg hur stor den var. Hon var lite skraj första natten då hon trodde den skulle braka ihop. Men nu sitter hon där uppe hela tiden. Ända vi sagt åt henne är att hon inte får leka däruppe när hon har någon kompis här. Och vi upplever att hon sover mycket bättre nu, hon sov inte dåligt innan heller men nu somnar hon mycket snabbare på kvällarna :)

Nu blir det kaffe och läsa lite. Alexandra, NU är jag fast ;)

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards