linnnorrbom

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

nicke nyfiken

Av Linn - 7 november 2014 07:24

Godmorgon!
Freja somnade för natten klockan 19 igår, vilket aldrig har hänt förut. Lite väl tidigt tycker jag. Men jag hann göra saker och se på lite tv innan jag själv skulle sova, och det var ju skönt. Fredrik jobbade över igår, han var inte hemma förens vid 22.30 och när han kom hem så kunde jag gå och lägga mig, är så jävla fjantig och tror att det hänt något när han inte kommer hem vid 16 tiden, nu visste jag ju att han skulle jobba till 21-22 tiden men tänker ändå så sjuka tankar.. speciellt nu när det är så halt ute på vägarna. Men värre var det när jag var gravid, då hade jag överdrivet sjuka tankar på att något skulle hända, nästan varje dröm jag hade så hände det något som att han ryckts ifrån mig.. peppar peppar!

Nu vaknade ju Freja när pappan klev upp så då var det bara att kliva upp. Gör inte mig något, för idag när Freja ska sova så ska jag passa på att sova med henne. För det första ska jag göra det för att jag ska klara dagen, för det andra så sover lillhönan mycket bättre om jag ligger bredvid.

Jaha, annars då?! Jag blev klar med Tindrus säng igår. Blev riktigt bra, provlåg lite i den så den inte skulle braka ihop. Nojig mycket eller?! Haha hönsmamma. Sängen hon hade innan får agera som soffa under sängen nu tills vi hittat en bra soffa och sålt sängen. Sen ska vi in med skrivbord och lite andra grejer som är lite roligt. Men vi tar en sak i taget! Och den som säger att man inte kan sätta ihop en loftsäng ensam har aldrig träffat mig ;) haha

Ja, Freja har hunnit bli fem månader nu. Var på BVC i måndags och fick sin andra vaccin spruta, vägde och mätte. Hon är nu 66,5 cm lång och väger 7300 gram, ren kärlek! Skrek hysteriskt den dagen efter sprutan, hon fick super ont i benen. Men efter en alvedon så var det bra tills den slutade värka.. då blev det grinkalas igen.. och natten till tisdagen fick hon feber och det höll i sig hela tisdag också. Men annars förutom febern så mådde hon bra och nu är hon som vanligt igen. Glad bebbebus <3

Hon är så go, när jag frågar "kan mamma få en puss" så vänder hon sig mot mig, gapar och ger mig en puss på munnen! Alltså jag är galenpanna i henne :*

I morgon ska Freja sova hos sin morfar och bonus mormor. Det är första gången hon ska sova ifrån mig och Fredrik. Så det är med blandade känslor jag ska lämna bort hon jag känner bäst, över en natt dessutom. Hur ska detta gå, för Freja går det nog super bra men annat för mamman.. jag lär ringa pappa hela tiden och fråga hur det går! Varför hon ska sova där är för att jag och Fredrik ska sova på hotell södra berget, äta och dricka gott, umgås med varandra och bara mysa på. Var ett tag sedan vi gjorde något bara han och jag. Tror vi behöver det också, lite egentid med varandra. Pirrar lite i magen faktiskt, hoho!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 18 december 2017 07:54

I lördags fyllde lill prinsen 1 år. Ett helt år av kärlek. Några dagar innan sin 1 års dag lärde han sig gå också, så söt! Vad vi älskar dig Albin ...

Av Linn - 23 september 2017 21:40


Jag har en helt fantastisk bonus unge! Världens finaste och bästa Simon ...

Av Linn - 9 september 2017 00:07


Mina älskade barn, på riktigt!! Kan inte förstå att dessa två bott i min livmoder. Vill grina och skratta samtidigt. För alltid kommer mitt hjärta slå för er ...

Av Linn - 7 september 2017 06:45

Av Linn - 4 september 2017 07:28

Jag älskar min dotter. Hon är mitt första barn och kommer alltid att vara väldigt speciell. När hon föddes började livet på riktigt. Det var då jag lärde mig att älska villkorslöst, att jag skulle göra allt för denna lilla. Att jag skulle kämpa för a...

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards