linnnorrbom

Direktlänk till inlägg 18 november 2014

tisdag

Av Linn - 18 november 2014 07:44

Hej.
I lördags åkte vi till stugan hela familjen, firade min bror som fyllde 21 år i söndags. Åt god mat och fick träffa alla mina nära och kära. Pappa och Annelie har ju skaffat ett ute spa, värsta bubbelpoolen med massage och grejer. Så efter middagen så hoppade Simon, Cicci, Linn, Sanna, Fredrik och Tindra ner och myste. Tindra älskade det, tror hon badade i över tre timmar och blev så ledsen när hon var tvungen att kliva upp. Jag badade inte på lördagen, myste på inne med Freja i stället. Hon ville liksom inte sova den lilla korvisen. Sen när alla hade somnat satt jag, pappa och Anne och surrade en massa skit. Alltid lika trevligt.

På söndagen efter frukosten så hoppade min pappa och Tindra ner i badet igen då han lovade henne det dagen innan när hon blev så ledsen. Hon hade kunnat sitta där hela natten. Ingen badkruka direkt. Jag hoppade också ner på söndagen, riktigt varmt och skönt var det. Lyxigt!

Igår var det ju måndag och Tindra åkte hem till sin mamma, alltid lika tomt när hon åker. Freja verkligen älskar när Tindra är här, världens bästa storasyster är vad hon är!

Har ju börjat byta ut vissa måltider åt Freja, som lunch och middag. Då hon älskar riktig mat. Skönt att hon inte bara äter ersättning längre. Men gröt till frukost har vi försökt med sedan hon blev 4 månader. Men hon har bara spottat ut det, ingen favorit. Men igår väntade jag ut trollet tills hon blev riktigt hungrig. Och då gick det hur bra som helst att äta en portion gröt. Försöker även att vänja henne vid välling, då hon vid 6 månaders ålder "bara" behöver tre mål gröt eller välling om dagen, så vi slipper denna förbaskade ersättningen. Eftersom Semper bytt recept på alla sina ersättningar och Freja bara kräks och skriker utav de nya receptet. Så nu blandar jag välling och ersättning för att vänja hennes lilla mage. Sen kör vi riktig mat resterande mål om dagen. Hon älskar rödspätta med potatis. Igår fick hon torsk med potatis och det var också super, hon åt tills torsken stod ur öronen på henne. Bra att hon äter fisk, då vi andra i familjen älskar det. Duktig tjej, jag är så stolt.

Vart tog Freja vägen?! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 18 december 2017 07:54

I lördags fyllde lill prinsen 1 år. Ett helt år av kärlek. Några dagar innan sin 1 års dag lärde han sig gå också, så söt! Vad vi älskar dig Albin ...

Av Linn - 23 september 2017 21:40


Jag har en helt fantastisk bonus unge! Världens finaste och bästa Simon ...

Av Linn - 9 september 2017 00:07


Mina älskade barn, på riktigt!! Kan inte förstå att dessa två bott i min livmoder. Vill grina och skratta samtidigt. För alltid kommer mitt hjärta slå för er ...

Av Linn - 7 september 2017 06:45

Av Linn - 4 september 2017 07:28

Jag älskar min dotter. Hon är mitt första barn och kommer alltid att vara väldigt speciell. När hon föddes började livet på riktigt. Det var då jag lärde mig att älska villkorslöst, att jag skulle göra allt för denna lilla. Att jag skulle kämpa för a...

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards