linnnorrbom

Alla inlägg den 5 december 2014

Av Linn - 5 december 2014 13:14

Åh. Kan inte denna månad ta slut någon gång? Längtar nå djävulskt tills vi ska packa in oss i bilen och åka ner till Vänersborg.. till våra fina vänner och fira in det nya året tillsammans med dem och våra små troll. Det blir tredje året i rad som vi firar tillsammans med Jim och Livia. Första året var vi här hemma hos oss. Förra var vi ner till dem, med lilla Freja i magen, och Livia hade lille Jaxon i magen då, men de visste ingen om just då inte ens Livia. Haha! Så det kan gå. Så i år har vi varsin liten en. Kommer bli helt fantastiskt! Så nu får gärna dagarna gå undan.. för nu känner jag en otrolig abstinens efter dem! <3

Jaha.. annars då?! Fredag igen. Ikväll ska vi nog se Idol finalen. Har inte följt det slaviskt detta år, det följde liksom med en kär person till graven. Våra idol-fredagsmys kvällar. Men ett öga kan vi nog slänga på the grand finale ikväll.

Jag hade sånt jävla godis sug igårkväll så jag höll på att krypa ur skinnet.. så idag var jag och Freja och köpte en stoooor godispåse och en massa barnmatsburkar åt henne. Egentligen behövde jag inte köpa mat åt henne då jag hållt på att kocka hela veckan och fryst in en massa mat till henne. Första gången jag gjorde mat åt henne. Det blev några burkar kyckling curry med potatis och några med spaghetti bolognese.
Sen hade vi en massa äpplen som Tindra inte ätit upp (de är bara hon som äter äpplen) så innan de gjort sitt så kokade ja ihop 6 burkar med äppelpuré. Fan vad man kan ibland ;)

Igårkväll ansökte vi om dagis plats till Freja också. Tanken är att hon ska gå på dagis i Bosvedjan, Lillskogen tillsammans med Luna. Skulle vara så roligt om vi båda fick plats där åt våra små flickebarn. Men tanken är ju att hon inte ska börja dagis förens i augusti nästa år.. så det är ju ett tag kvar. Gäller att vara i tid ;) så nu håller vi tummarna!

Hennes nya bilbarnstol kom här om dagen också. Stora tjejen <3

Ovido - Quiz & Flashcards