linnnorrbom

Alla inlägg den 15 december 2014

Av Linn - 15 december 2014 09:26

Hej!
Vilken helg vi haft! Tänkte ta och skriva några rader om den här nedan.

Fredagen började halv 6 för då tyckte Freja att det vad dags att kliva upp, Så vi gjorde det. Satt oss i soffan och kollade på barnprogram. Väckte Tindra vid 7 tiden och packade det sista. In med familjen i bilen och iväg till skolan. Väl där så blev Tindra lite pluttig för att hon inte skulle få vara med oss i helgen men efter några kramar och lite tårar så blev det bra igen, vi lovade att ringa på lördagen och då blev hon glad.

Åkte vidare upp till granloholm och lämnade Freja, och hon lika så. Grinade i 45 minuter efter att vi gått. Det var nog bara för att hon var trött plus att hon såg oss gå igenom köksfönstret... lilla vännen då!

Klev på bussen i stan mot Stockholm. Stannade i Tönnebro och åt lunch sen rullade vi vidare igen. Vilken båt alltså! Wow. När vi klev på såg det ut som vi kom in i en galleria, skit stort och jätte fint var det. Åt ett otroligt bra julbord med en massa gott. Tror jag åt för hela året, haha! Sen drack vi en massa goda drinkar och pratade en massa skit hela kvällen.

Lördag började jag dagen klockan 7.. för då höll jag på att frysa ihjäl i hytten, Fredrik hade dragit ner termostaten så jag duschade i över en halvtimme innan jag blev varm igen. Åt frukostbuffé strax innan 8 sen guck vi upp och la osa igen, tills resten utav sällskapet knackade på dörren då vi skulle gå i land i Finland. Vi gick runt och kollade och åt en otroligt god lunch där. Men jag frös hela dagen, kände att jag började få tryck över öronen och där började min förkylning.. jippi!

Vid 15 tiden hade vi den privata bastun bokad så vi bastade och surrade och bubblade i två timmar. Skönt som attans. Efter det gick vi och fixade oss, jag somnade dock och sov typ två timmar. Mötte upp Fredrik och de andra nere vid restaurangen där vi fick en tre rätters middag. Kräftsoppa, black and white och äppelkaka. Super gott!

Men efter middagen blev det en så otrolig sjögång att mitt huvud och mage inte ville vara med längre, så jag tackade för mig och gick upp till hytten. Fredrik och de andra 'festade' vidare och jag soooov. Haha! Förkylningen var värre på söndagen och allting kändes extra jobbigt. Åt frukost sen upp och sov tills vi skulle kliva av båten. Bussresan hem sov jag nästan hela vägen.

Men vi har haft en så bra helg. Det tackar vi så mycket för!! Jätte fina människor, god mat och dryck, underbart!

Skyndade oss och hämtade Freja som jag saknat så mycket i helgen, speciellt på lördagen då jag låg i hytten, huga mitt lill troll. Nu dröjer det läääänge innan hon får sova borta igen!! <3

Skapa flashcards