linnnorrbom

Alla inlägg under januari 2015

Av Linn - 30 januari 2015 11:12

Hej!
Igår kom min syster hit, hon sminkade mig (kommer inte ihåg sist jag kletade ansiktet med sånt) det är tur man har en syster som håller på att utbilda sig till stylist och lär sig massa smink osv ;)

Efter det drog vi iväg till birsta för jag ville köpa byxor. Hittade två par! Sen köpte vi presenter till Frejas bästa vän Luna som fyller 1 år den 15 februari. Ojojoj vad tiden går undan.. och Frejson blir 8 månader den 2 februari. Planerar hennes 1 års kalas i huvudet just nu. Tror jag ska beställa lite saker från barnkalaset.se finns mycket fint där, men vet inte vilket tema det blir, jag är sugen på Frost men vi får se haha

Det blev ett torsdagsbad för handen igår. Herreguuuud vad skönt att tvätta och smörja in handen. Torr, gul och blå .. fräsch som satan

Nu sitter vi framför tv och kollar på Ronja Rövardotter. Vill att Freja ska växa upp med alla Astrid Lindgrens filmer men hon är ibte speciellt intresserad :p


Igårkväll när Freja var ledsen så ropade hon på 'mamma' mitt älslade lilltroll, känslan när ens barn säger mamma för första gången  <3

Av Linn - 29 januari 2015 10:58

Se så fint det läker! Tjoho!
Nu ska jag bara träna så fingertoppen också vill böjas med de andra fingrarna. Det är frustrerande när jag inte kan spänna toppen som jag kan med de andra, blir galen när inte fingret gör som hjärnan vill!! Fasiken.

Imorgon ska jag ta av mig gipset och tvätta handen och smörja in den. Är torr och flagnar as mycket :( Så handen ska få sig ett fredagsbad haha. Annars så bor mitt finger i en strumpa just nu. Och ont har jag igen också..

Av Linn - 28 januari 2015 18:24

Tjena!
Idag kom pappa/morfar hit vid 10 tiden. Då hade jag nästan precis börjat skura badrummet, svinstia delux. Pappa var snäll och diskade vårt berg i köket medans jag höll på i badrummet. Efter det så slöade vi i soffan i väntan på att Freja skulle vakna. Iväg till sjukan där de tog bort stygnen i mitt finger. Svullen som ett as fortfarande men det ger väl med sig så småningom.. iväg till handrehab efter det och hon tyckte jag skött träningen exemplariskt så jag slipper åka dit nästa vecka (jag är köng!) Plus att jag fick med mig bandage och grejer så jag kunde tvätta och byta själv. Fantastiskt! Så om två veckor ska vi dit igen och då börjar allt på riktigt.. gruvar mig lite men kommer bli asa skönt att slippa gips skenorna!

Efter sjukan åkte vi till IKEA och åt. Sedan köpte jag en del nya grejer till badrummet. Älskar att handla nya grejer till hemmet ;)

Nu har jag en dam som skriker efter välling och jag har ont i huvudet så hejhopp!

Av Linn - 26 januari 2015 02:23

Fick hem ett brev för någon vecka sedan, "klassträff" 10 år sedan jag gick ur nian. Herregud, sen när blev jag så gammal?

Det lilla 'roliga' är att jag och mannen jag lever med idag gick i samma klass i högstadiet. Bara det att den han var tillsammans med då (när vi var ung och dum) OCKSÅ gick i samma klass som oss. Det är även den människan han har barn sedan tidigare med, Tindra.

Hur förklarar man en sådan grej? Han jag har skaffat mitt första barn med har även skaffat sitt första barn med en i från samma klass?!?! (hej klassfucker?!)

Idag bryr jag mig inte ett jävla skit om högstadiet, jag lever mitt liv med mannen som gör alla mina dagar till det bättre och med våra barn. Det är de som gör mig lycklig!

Sen att folk "valde" sida då Fredrik valde att vara med mig är ju skit samma. Det säger mer om dem än oss.

För er besvikna rackare som fortfarande hänger kvar i högstadiet, jag och freddan kommer att delta och vi kommer rocka asset av er allihopa!

Av Linn - 24 januari 2015 10:53

Tjena och trevlig lördag på er!

Det går framåt med handen. Var på handrehab i onsdags och hon sa att det kommer bli ett "snyggt och fint" ärr. Så det känns ju kanon. Men hon sa ju även att det ser ut som en liten skada "inte mycket för världen" men en stor skada inuti fingret. Så det kommer bli hård träning de närmsta veckorna för att få näst intill samma rörlighet och finger känsla som förut. Till veckan ska stygnen bort, hon sa att det var 7-8 stygn på utsidan och stygnen på insidan absorberas upp av kroppen så småningom. Sen efter jag tagit bort stygnen så går jag bort till handrehab och då ska jag fåååååå *trumvirvel* TVÄTTA HANDEN MED TVÅL OCH VATTEN :D tjohooooo! Den är inte fräsch just nu kan jag tala om. Fortfarande gul från operationen är jag också.. yey!

Annars då?! Denna vecka gick fort. Lekte hos Alexandra måndag och tisdag. Onsdag var vi ensamma jag och Freja. Sov mest så det gick bra. Torsdag kom pappa hit och igår var mamma och mormor här. Vi får se hur vi löser veckan. Pappa är inbokad på onsdag iaf.

Av Linn - 18 januari 2015 09:45

Hej.
Tänkte försöka uppdatera lite med vänsterhand, tar sin lilla tid men det ska nog gå.

I onsdags så opererades jag, de kom och hämtade mig vid 12.40 och jag vaknade upp efter narkosen vid 14.45 Var helt groggy och hade svin ont. Så de gav mig någon smärtlindring i kanylen jag hade på armen, men det hjälpteinte alls så fick en till spruta och den hjälpte, dock fick jag en allergiskreaktion utav den så jag höll på att klia av mig bröstet och ansiktet, men efter en allergi tablett så blev det bra. Pappa och Simon kom och hämtade mig lite senare. Kunde knappt gå för jag var så groggy..
Väl hemma så blev det mys med Frejson som jag saknade hela dagen. Innan vi gick och la oss.

På torsdag kom Alexandra hit och var här från typ 8 till 16. Hon hjälpte mig med blöjbyten också diskade hon all disk vi hade. Är så glad att jag har världens bästa vän som ställer upp i ur och skur! <3

I fredags kom min pappa, då duschade jag medan han var med Freja sedan åkte vi till sjukhuset, kommer bo där en dag i veckan närmsta månaderna. Då iaf fick jag instruktioner om hur jag skulle träna fingrarna (varannan timme varje dag) svin skönt att få lufta fingrarna ska jag tala om. Innan vi for hem så svängde vi förbi ikea och lämnade läkarintyg.. jag som var pepp på att äntligen jobba helger!! Väl hemma så städade pappa, badade freja och åkte och köpte lunch till oss, burger king! Jag har nog universums bästa pappa! Det är tur vi har honom!! Han tog även med sig en ikea påse med tvätt hem och tvättade åt oss <3

Igår tog vi en sväng till XL Bygg, skulle köpa en duschstång men de hade inga med vårt mått så jag gick lös på rengöringsmedel och en skurmopp som verkar as bra.. haha kommer ju inte kunna använda den på ett tag själv men Fredde tog en svängom med den när vi kom hem ;) hämtade även tvätten hos pappa och Annelie innan vi åkte hem. Ja nu vet ni lite iaf, imorgon åker vi till Alexandra och Robert och är där hela dagen. Skönt att komma ut ur lgh lite.

Av Linn - 14 januari 2015 09:16

Hej.
Igår innan Fredrik skulle komma hem ifrån jobbet så bestämmer jag mig för att diska och städa innan jag gör middag. Börjar med disken i vanlig ordning och hinner diska undan hälften innan jag ser i ögonvrån att ett glas faller mot golvet och utav ren reflex så fångar jag den i handen, troligen slog jag in glaset i väggen för det gick i alla fall i tusen bitar. Jag tar handen över diskhon för att se hur det gick, blödde som en gris men det brukar man ju göra då man gjort illa sig i fingrarna.

Vilket som, jag såg hur jävla djupt skärsåret var och greps av panik. Lindade in handen i en handduk och ringer till Fredrik.. han svarar inte så ringer till min pappa och grinar helt hysteriskt.. han åkte till oss på en gång. Efter jag lagt på så ringer Fredrik upp och jag är fortfarande helt hysterisk, grinar och vet inte vart jag ska ta vägen. Det ända jag tänkte på var 'vart ska freja vara när jag ska på sjukan?' Hon satt i sin matstol och bara kollade på mig när jag flög runt som en yrhöna i köket. Sen ringde jag Alexandra, vet egentligen inte varför. Vi bor ju inte direkt nära så hon kan trippa över och ta Freja. Men vi kommer i alla fall överens om att jag och pappa skjutsar Freja till henne påväg till akuten. Attans att Fredrik skulle jobba över just då ..

Pappa kommer till oss, tvingar mig att skölja handen under kallt vatten medans han sopade upp glas och letade efter tejp och papper för att stoppa blödningen.. han klädde på Freja och vi traskade mot bilen. På parkeringen så kommet Fredrik insladdandes i 190 och han tar Freja och går hem med henne, så Alexandra slapp ha henne. Väl inne på akuten så fick vi komma in nästan på en gång. De kollade i såret och sköljde i vatten, där sa dom att en läkare skulle få kolla på det, för det första så blödde det som fan, slutade liksom aldrig och för det andra så var det så djupt..

För att göra en lång historia relativt kort så kom läkaren, bedövade mitt finger, kollade med hake inne i såret och konstaterade att böjsenan i mitt ringfinger gått av. Så hon sydde ihop fingret, gipsade och skickade hem mig med en ny tid dagen efter (i dag onsdag!) För operation. Herregud. Och nu sitter jag här, i förkläden och knästrumpor och väntar på min tur. Så jävla sjukt :(


Detta blir en sjukskrivning på 3 månader då jag inte kan/får ta hand om Freja själv. Med gipsad hand/arm och rehabilitering... fans jävla skit!

Denna vecka är i alla fall löst, idag är Fredrik hemma, imorgon kommer Alexandra och är med mig hela dagen och fredag så kommer pappa! Tur vi har så fina människor runt oss som ställer upp då det krisar <3

Av Linn - 12 januari 2015 11:13

Tjena.

Så himla roligt att jag skrev ett apa långt inlägg från mobilen tidigare och att det försvann då jag skulle lägga in en bild... Så försöker väl igen då!


Igår skulle vi åka till farfar Sten och äta middag, när vi packat in allt i bilen så startar inte helvetet. Batteriet är helt jävla dött och det blir ju inte bättre då det är så här kallt ute.. Men till Indal kom vi i alla fall till slut då Fredriks syster kom och hämtade oss. Så idag skulle Sten komma hit så får vi se om vi får nå sprutt på bilen. Måste flytta den i från 24 timmars parkeringen till vår parkering så vi inte får någon böter, det skulle ju vara pricken över i:et. Det slutar säkert i att vi måste köpa ett nytt batteri, känns ju kul. Tror det är dags att sälja i väg aset och köpa en ny pärla innan allting rasar på den. Ska bli väldigt spännande att se om vi kommer iväg imorgonbitti då vi ska besikta bilen klockan 8 på morgonen. Bajs rent utsagt!


Igår när jag sov så kommer Fredrik in i rummet och skriker "FREJA KAN KRYPA, PÅ RIKTIGT!!!" Som vanligt så händer det saker när jag sover.. Är inte speciellt förvånad faktiskt. Samma med att hennes första ord är 'pappa'. Så nu kryper hon, och fort går det. Hon tycker det är roligast när hon får syn på att dörren till storasysters rum är öppen, då jävlar går det undan, för hon har ju massor med spännande saker där inne. Sen kryper hon runt, runt i lägenheten efter oss så nu är det bara att hålla efter på golven! 


Just nu sover Freja, nej nu ljög jag. Jag hör henne prata i sovrummet nu.. vänta. jaha, det var den sovstunden det. typ en halvtimme. Nä hejhopp! 

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards