linnnorrbom

Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Linn - 8 februari 2015 21:11

Det har verkligen inte varit vår dag idag... vaknade apa förkyld, freja har feber. Tindra har varit trött och grinig. Fredrik har tappat två glas i golvet som gått sönder.. katten spillde ut all sin mat över hela köksgolvet plus vattnet. Dammsugarpåsen var full och innan vi hittade en ny.... nu sover hela familjen utom jag. Jag fryser och har svin ont i kroppen, ska hoppa ner i ett bad och snaska vindruvor nu. Och sen ska jag sova, hoppas på en mycket bättre dag för oss alla imorgon!

Av Linn - 8 februari 2015 11:16

Tjenis!
Igår kom ju Alexandra och Robert hit och umgicks med oss. Vi bjöd på välkomstdrink och satt och pratade medan maten gosade i ugnen. Maten blev super god! Jag lyckades igen ;) det blev fläskfilé som låg i en apa god sås i ugnen och potatisgratäng och en sallad. Det gick hem hos alla, vi åt tills vi mådde illa haha

Efter middagen så spelade vi quizmysteriet. Helt ok spel. Tindra tyckte det var kul. När vi spelat det så la jag trött Freja sedan spelade vi 'med andra ord' och åt kladdkaka med grädde. Tindra satt och kollade på när vi spelade det sistnämnda och hon skratta tills hon kiknade när vi förklarade saker med andra ord hahaha

Efter ett tag så kom Camilla och Tony förbi en sväng de också. Jag hade riktigt trevligt igår. Tack alla inblandade för det! :D
Men innan Alexandra och Robert åkte hem så vaknade Freja, klockan kanske var 1.. och hon vägrade somna förens vid 3 inatt.. höll på att bli galen. Jag var så trött själv att jag bröt ihop lite, så storbölare som man är så kom det en skvätt tårar. Tillslut somnade vi båda. Men upp klockan 7 imorse, var ju mindre roligt. Tyckte Freja kändes varm och vad rätt jag hade, 39.2 grader feber.. och jag är dyng förkyld. Har hosta och huvudvärk och är super täppt i näsan. Också var Frejas alvedon slut och samma med min nässpray... så ska skicka iväg Fredrik senare till apoteket. Tindra säger att hon har ont i halsen och i huvudet, så hon börjar säkert också bli sjuk :( åååh

Ovido - Quiz & Flashcards