linnnorrbom

Direktlänk till inlägg 18 februari 2015

mordet

Av Linn - 18 februari 2015 09:08

Ni vet programmet 'Mordet' som går på tv 3? Jag har inte kollat de första avsnitten för att jag tycker det verkar konstigt. Att någon pratar för en död människa. Äh jag tar det från början..

Jag tycker att det är konstigt hur man kan komma på att göra ett program om människor som mördats, för det första. Sen blir jag så förbannad när skådespelarna pratar om den mördades drömmar och sista tid i livet. Ingen, INGEN kan veta vad som snurrade i offrets/offrens hjärna sekunderna innan deras liv togs. Så jävla konstigt.

Sen blir jag så jävla förbannad på Sveriges rättssystem att jag vill kräkas. Hur kan en människa få fängelse i 9 år och komma ut flera år tidigare?!?!?!? Helt jävla otroligt. Man får högre straff i Sverige om man gör ett skattebrott än när man mördar en annan människa. Man får fan ett högre straff om man skjuter en varg...

Jag anser, att om man tar en annans liv så ska man låsas in och nyckeln ska kastas bort. En släng av tortyr varannat år skulle ju inte heller skada. Men att de ska få gå fri och leva sitt liv efter några år är så fel som det kan bli. Här hjälps det åt att skydda med ny identitet och bostad till mördaren. Men ingen tänker på de stackars familjer som förlorat en familjemedlem? Mer än att det uppmärksammats i media några veckor och sen försvinner allt genom jorden. Det är för mig helt ofattbart, förbannad är vara förnamnet.

Och till er som är släkt med en mördare skiter jag blanka fan i. De gjorde en handling som inte är acceptabelt och förtjänar INTE att få en chans att ändra sitt liv och bygga familj osv. De förtjänar att ruttna ensamma i ett rum i 700 år. Samma sak gäller de som våldtar, pedofiler och djurplågare av något slag. Usch fy och blä.

Det är fan i mig sjukt. Man skulle haft samma lagar som i USA så kanske plattnackarna i lilla Sverige tänkt en gång till innan de mördade någon "bara för att".

Skulle kunna pissa ur mig hur mycket ilska som helst över just detta men nu har jag inte tid.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 18 december 2017 07:54

I lördags fyllde lill prinsen 1 år. Ett helt år av kärlek. Några dagar innan sin 1 års dag lärde han sig gå också, så söt! Vad vi älskar dig Albin ...

Av Linn - 23 september 2017 21:40


Jag har en helt fantastisk bonus unge! Världens finaste och bästa Simon ...

Av Linn - 9 september 2017 00:07


Mina älskade barn, på riktigt!! Kan inte förstå att dessa två bott i min livmoder. Vill grina och skratta samtidigt. För alltid kommer mitt hjärta slå för er ...

Av Linn - 7 september 2017 06:45

Av Linn - 4 september 2017 07:28

Jag älskar min dotter. Hon är mitt första barn och kommer alltid att vara väldigt speciell. När hon föddes började livet på riktigt. Det var då jag lärde mig att älska villkorslöst, att jag skulle göra allt för denna lilla. Att jag skulle kämpa för a...

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards