linnnorrbom

Alla inlägg under mars 2015

Av Linn - 27 mars 2015 10:07

Hej!
I onsdags var jag och Freja iväg och köpte en massa ramar till alla foton som ska upp på väggarna här hemma. Hittade äntligen en ram som passar fotot som Fredrik fick utav mig i julklapp på tjejerna. Köpte två tavelhyllor som ska upp vid Frejas säng, där ska hennes böcker stå bland annat. Sen kom jag på igår att jag vill ha en lång tavelhylla ovanför vår säng där bland annat fotot på tjejerna ska stå.

Sen köpte jag nya ramar till Tindras foton, så fult med olika ramar till alla liksom..

Har kollat runt på olika tapeter också, vill så gärna göra i ordning inne i Tindras rum. Har hittat de tapeter jag vill ha. Ska bara försöka övertala pappan ;)

Nä, nu ska vi dra iväg till Alexandra och Luna och leka lite. Var jätte längesedan vi lekte med dom. Så det ska bli kul!!!

Av Linn - 25 mars 2015 09:13

Hej.
Sedan början utav december har Freja haft ett "problem" som bara blivit värre och värre. Har varit på bvc angående det två gånger sedan årsskiftet och har fått samma svar båda gångerna, köpt medicin och inget fungerar. Jävla amatörer. Jag har ringt som en tok runt i hela sundsvall, pratat med olika sjuksköterskor som verkar fått sin utbildning i flingpaketet en morgon.. MEN idag har vi äntligen fått en akut tid på vårdcentralen. Fyra månader utav smärta och skrik så får vi äntligen träffa en läkare. Förstår inte vad det är för jävla fel på vården här i sundsvall. Bara för att ett barn inte kan prata och berätta själv vad som är fel så finns det inget fel? Och jag kommer inte gå där i från idag förens vi får reda på VAD det är för något som orsakat detta, och vad det är. Jag kommer vara en pain in the ass på läkaren och jag har alla taggar utåt! Mitt barn ska inte behöva må dåligt mer. Idag sätter jag stopp för det! Punkt slut!!

Av Linn - 24 mars 2015 09:15

Igår var det en riktigt bra dag!

På morgonen började jag fixa lite i "frejas hörna" inne i vårt sovrum. Fick upp lite tavlor och sådär. Lite små fix kvar.

Fick även skolfotot på Tindra på eftermiddagen och hon var så fin! Nu måste vi hitta ytterligare en ram som passar haha.

Av Linn - 22 mars 2015 07:45

Hej!
Igår var en lång dag för familjen Jonsson/Norrbom. Jag hade funderat väldigt länge på att det är så jädrans trångt och klaustrofobiskt i vårt sovrum. Innan vi fick Freja var det okej stort liksom, men usch vad trångt det blev där inne med spjälsängen. Och att jag måste klättra över Fredrik varje natt för att ta Freja då hon vaknar. Såååååå.. Nu har vi bytt rum med Tindra.

Och jag trodde det skulle gå relativt fort när vi väl kom igång, tog kanske en timme att tömma Tindras (tidigare) rum och städa där inne. Men sen drog allt ut på tiden. Hungriga barn, ledsna barn, tjuriga barn och allt däremellan. Ett tag där fick jag få ut med Freja i vagnen för att det inte fanns någonstans för henne att vila under dagen. Herregud vad tänkte jag med när jag startade upp det igår... ?!

Men vid 19 tiden blev vi så gott som klar med vårt nya sovrum, fick stressa lite för Freja ville sova. När hon somnade för natten så satt Fredrik upp TV inne i Tindras nya rum på väggen och sen kom Liam ner och de ville leka i stället för att fixa mer.

Så de lekte, spelade x-box ute i vardagsrummet (måste ha lite koll på två med otroligt starka viljor) åt chips och godis. Fredrik kollade på film på sin dator och jag satt och läste i soffan. Liam sov över inatt och båda somnade som två klubbade sälar efter vi bäddat ner dem! :)

Idag, ja då fortsätter bökandet. Allt vi inte blev klar med igår. Freja och Tindra ska byta garderober med varandra, tavlor ska upp på väggen, det ska bäddas rent i alla sängar oooooosv! Längtar tills allt är på plats så vi kan dammsuga och torka golven överallt.

Måste hitta en ny sängstomme till Tindra också, huxflux så vill hon inte ha sin loftsäng längre och hon kan inte ligga på en madrass på golvet mer än en natt liksom. Så är det någon som har en sängstomme 90x200 till ett bra pris så hojta. Och om någon vill ha en loftsäng så får ni den plus madrass för 500 spänn. Kom och köp! ;)

Nu ska jag fylla på med kaffe och pussas med mitt lilla hjärta <3

Av Linn - 19 mars 2015 07:51

Hej!
Nu får det vara nog med sjukdomar här hemma. På minst ett år!! Freja var ju dålig hela förra veckan med magsjuka.. också kommer Tindra hit i måndags med en släng av magsjuka... hon hade fått det på lördagen så vi trodde det var över. Men icke sa nicke. Natten mot tisdag kräks hon. Så hon har varit hemma halva veckan i från skolan. Idag är första dagen hon är där nu, men hon mådde bra hela dagen igår och åt som vanligt så det är nog över nu. *peppar peppar* fattas väl bara att jag och Fredrik åker på det nu. Hujedamej!

I tisdags flyttade vår katt hemifrån. Det är ganska tomt här hemma nu. Då vi haft katter i 4 år.. nu är det ingen som jamar och surrar med en på morgonen, följer med på toaletten eller ligger och gosar i soffan. Men hon har flyttat hem till ett lugnt pensionär par som kommer ta så väl hand om henne så jag tror det blir jätte bra. Jag ska ringa till damen idag och fråga hur det går osv. Hon kommer bli så bortskämd där hemma! :*

Igår morse så började jag dammsuga soffan, inte ett spår utav katthår finns nu kvar här hemma. Freja och Tindra byggde koja med alla kuddar och dynor haha.

Efter det satt jag mig ner vid datorn för att kolla runt på lite olika aktiviteter vi kan göra i sommar. Vi har bestämt oss för att det _inte_ blir en utlandsresa i år. Utan vi ska spara tills nästa år i stället. Så jag kollade lite priser igår på Kolmården, gröna lund och Junibacken bland annat. Vill hitta på någonting ändå i sommar med barnen även fast det inte blir utlandet. Tindra röstade på gröna lund, hon blev så till sig när hon såg alla olika karuseller som fanns där. Men än är ingenting bestämt. Jag och Fredrik ska sätta oss ner och planera någon dag, måste först och främst bestämma vilka veckor han ska ta semester. Det jag tycker är jobbigast är att bestämma boende när vi ska iväg, så det måste vi kika runt på OCKSÅ. Önskar att man bara kunde packa in i bilen och dra iväg någonstans, se vart man hamnar. Men det blir inte så lätt med barnen.. det enda jag ser framför mig är att Fredrik försöker hålla koll på hela familjen och typ skriker "FAMILJEN" som i sunes sommar xD

Just nu sitter jag i soffan och slappar fläsket lite. Freja kollar på Frost (ovanligt!) Snart ska jag ta i tag med resten utav lägenheten, städaaaaa städaaa städaaa... ska skura badrummet från golv till tak. Jippi.

Av Linn - 15 mars 2015 20:02

Igår var vi solo här hemma, gjorde inte ett skit. Satt på balkongen i solen och tog varsin öl. Satt och lyssnade på musik och surrade hela kvällen och slocknade innan klockan 12. Så skönt! Skulle sova ut men vaknade klockan 8 imorse... men låg kvar och drog oss till halv 10 ungefär, drack kaffe och gjorde oss i ordning för att hämta lillhönan <3

Efter vi hämtat henne så åkte vi till biteline och åt pizzabuffé :D gött! Sen har vi myst på hela dagen. Jag tog mig ett långt bad förut och fick fot och rygg massage utav min kärlek! Skööönt att bli lite bortskämd ibland!

Nu ska jag och Freja gå och lägga oss, himla trött båda två och eftersom vi saknade henne så mycket igår så får hon sova i vår säng inatt! Min stora kärlek här i livet <3

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards