linnnorrbom

Alla inlägg den 6 april 2015

Av Linn - 6 april 2015 20:43

Himlans nöjd över vårt sovrum just nu. Känns så fint och behagligt att vara där inne. Men det är synd att hyresvärden satt upp de fulaste tapeterna i universum där inne! Men annars så, är jag som sagt jävligt nöjd! :)

Av Linn - 6 april 2015 09:19

Igår så bäddade jag och Tindra ut en madrass på golvet i vardagsrummet framför tvn och kollade på Emil i lönneberga och Bröderna Lejonhjärta och åt massa godis. Det var så mysigt! Vi sov där ute medan pappan sov med lilla tjejen i sovrummet. Lite egentid med stora prinsessan :*

Men när Freja vaknade i morse så skickade jag in Tindra till min säng så hon kunde fortsätta sova. Hon har ju trots allt påsklov, då ska man inte behöva kliva upp klockan sex på morgonen. Så Freja tog hennes plats framför tvn och har legat och kollat på Frost och nicke nyfiken och käkat russin. Men nu snart ska vi väcka resten utav familjen så vi kan hitta på något idag! :D

Av Linn - 6 april 2015 07:46

Till hösten börjar Freja på dagis. Eller förskola som det så fint heter idag. Och jag har haft en sådan stor ångest över det. Inte för att hon ska vara i från mig och pappan utan för att det behövs så otroligt mycket kläder. Jag har aldrig köpt varma kläder till ett barn tidigare för jag har aldrig behövt göra det. Förens nu då.. det behövs liksom hur mycket som helst, fleece kläder, fodrade regnkläder, fodrade gummistövlar, ofodrade gummistövlar, vinter overall, handskar, mössa, rejäla vinter skor. Alltså... listan kan göras väldigt lång. Också är det så att jag inte vill köpa nå billigt skit på ica liksom, utan overall och skor måste vara varmt. De känns som de viktigaste. Så jag har pratat med Alexandra om overaller och kläder eftersom hon har haft "dagisbarn" i 6 år så har hon lite mer koll än mig på vad som behövs och vad som är bra kläder. Så jag provade Lunas overall på Freja förra veckan och den är ju så fin. Varm och smidig också! Också var den super stor för Frejson, så beställde en här om dagen i samma storlek fast en röd. Det blev en Didriksson. Vilket jag hört ska vara ett bra märke. Så nu har hon i alla fall en overall klar och redo tills nästa vinter. Det känns som en stor lättnad.

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards