linnnorrbom

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Linn - 15 april 2015 08:32

Tänk att vårt lilla knyte på 3.5 kilo och 51 cm, blivit 9 kilo tung och är nu 73 cm lång. Idag är hon 10 månader och 13 dagar på pricken. Det är inte bara utseendemässigt hon växt, hon är så duktig. Numera så kryper hon snabbare än jag går. Igår tog hon tre steg utan att falla ner på rumpan. Hon förstår vem hon är om vi ropar på henne. Frågar vi vart saker är, så pekar och och säger "där" sedan applåderar vi. Varje gång vi säger att hon är duktig så klappar hon händerna och skrattar. Vår skatt! Hon älskar att kolla på filmen Frost, skrattar och dansar till alla sånger. Älskar all mat hon hittills provat även alla grönsaker och frukter. Vi kramas, leker och sjunger varje dag. Hon är helt fantastisk och vi kan inte vara mer stolta än vad vi redan är. Hon har en otrolig kärlek till sin pappa och vill gärna vara med honom så fort han är hemma, varje morgon vinkar vi i köksfönstret när pappa åker till jobbet och ingen blir gladare än Freja när han kommer hem ifrån jobbet.

Hon älskar även sin storasyster otroligt mycket. Henne vill hon kramas och leka med jämt då hon är här. De veckor Tindra inte är här så kryper Freja till hennes rum och försöker ta sig in genom den stängda dörren och blir riktigt förbannad när ingen öppnar.

Där har vi också en sak, hon kan bli riktigt förbannad. När saker inte går som hon vill, om hon inte når en sak eller om någonting är i hennes väg. Då kommer envisheten och ilskan fram. Det måste hon ha fått i från mig, på både gott och ont.

Hon älskar att bada, står gärna och kollar bredvid då badkaret fylls med vatten, och vill gärna inte kliva upp.

Hon sover i sin egna säng hela nätterna. Om hon väl vaknar så får hon ligga mitt i mellan oss i vår säng. När hon vaknar på morgonen så kryper hon upp bredvid pappan och pussas och kramas. Sa jag att hon är helt fantastisk?

När hon låg i min mage så gick tiden otroligt segt, långsamt och vilken väntan.. Tänk att hon snart fyller 1 år. Ett helt år som bara swichat förbi. Ett helt år har hon snart varit med oss och vi skulle inte kunna tänka oss en dag utan henne.

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards