linnnorrbom

Alla inlägg den 21 april 2015

Av Linn - 21 april 2015 08:57

Hej.
Igår morse slängde jag i två maskiner tvätt, åkte och lämnade Tindra på skolan sen åkte jag och Freja till willys och handlade lite. Väl hemma på parkeringen så tar jag ut matkassen ur bilen och ställer ner den på marken för att ta ut Freja. Då smäller det till i ryggen, i svanken och det gjorde så jävla ont att det strålade ut smärta i båda benen och jag kunde inte röra mig, så jag ringer till min mamma och grinar som den sjuåring man är när jag gör mig illa.. det kändes som om ryggen var påväg att gå av.. mamma lugnade mig och hjälpte mig via telefon hur jag skulle bära och andas. Så efter mycket om och men så kom vi i alla fall hem. Jag la Freja och sen kämpade jag mig ner till tvättstugan för att hämta tvätten.. kunde ju inte låta den ligga där nere hela dagen liksom. Och så lång tid det tog för mig att gå i alla trappor och över gården har det aldrig tagit förut.. helt jävla sjukt! Kände mig som 80 år. Under dagen blev smärtan bara värre och värre så jag ringde till 1177 och frågade om lite tips för att underlätta. Jag skulle vila och äta värktabletter.. går ju skit bra när man har en 10 månaders busunge att ta hand om. Också sa hon att jag skulle åka in till akuten om det blev värre. Sagt och gjort, värre blev det så när Fredrik kom hem från jobbet så packade vi in familjen i bilen och dom släppte av mig på aluten och åkte vidare till barnens farmor för att äta middag. Och jag kan ju säga er att vänta, det kan man dö av. Det var as mycket folk på akuten och jag blev där i dryga fyra timmar. Blodprover, kissprov och ultraljud och en massa känn och kläm så slutade det med att jag fått ett ryggskott. Så fick tabletter utskrivna som Alexandra nyss skulle hämta, och då när hon var där så fanns inget recept utskrivet, så jag fick ringa tillbaka till akuten och fråga vad som hänt och "ibland kan det hända" fick jag till svar så hon skulle ringa upp mig efter att hon pratat med ortopeden så vi slipper åka till apoteket igen i onödan... tur jag fick med mig en morfintablett hem som jag tog imorse när jag vaknade så jag kan leva lite idag iaf. Och inte nog med detta så har jag förmodligen åkt på halsfluss också så en tripp till vc blir det i eftermiddag... nu är det väl tametusan dags för turen att vända?! Nyss var man sjukskriven i 3 månader för att man skär av sig halva fingret och nu detta. Jag blir så jävla trött på mig själv.

Och jag kan ju tillägga att jag hellre föder 1 barn i veckan än att åka på ryggskott en gång till så när jag blir bra i ryggen så ska jag börja träna! Slapp kroppen måste komma i form igen!!! Pinsamt, 25 år och ryggskott. Arsle!

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards