linnnorrbom

Direktlänk till inlägg 10 juni 2015

Galen liten brud

Av Linn - 10 juni 2015 09:25

Hej.
jag har märkt att Freja fått en otroligt stark vilja. Får hon inte som hon vill så kan hon skrika rakt ut och "hytta" med fingret. Just nu är det bara gulligt och vi skrattar när hon gör så. Sen slog det mig, om hon redan är en bestämd liten dam, hur ska det bli om något år? Det värsta jag vet är när jag ser andra föräldrar vars barn skriker och grinar på affärer då de inte får det de vill ha. Då undrar jag om det har brustit i uppfostran och tänkt att "sådär kommer aldrig mitt barn få bete sig" det var lätt att säga så då jag inte hade egna barn och för att Tindra ALDRIG betett sig på det viset. Men redan nu ser jag den tendensen hos Freja. Hur taklar man en sådan situation när det väl händer?

Igår var vi på ica maxi och handlade lite, Freja fick syn på en rosa grej och pekade och skrek "däääär" så jag tog upp den och gav den till henne, det var såpbubblor i en rosa flaska och hon släppte den inte en sekund medan vi handlade. Hon skrek och tjoade över den fina rosa flaskan och då märkte jag att Vi fick dessa blickar jag gett andra föräldrar med noll koll på deras barn.. nu skrek hon inte för att hon var ledsen utan för att hon var så glad och lycklig men jag märkte att folk vände sig och kollade på oss. Vissa log och skrattade med när Freja uttryckte sina känslor medan andra blängde med "för fan håll käften" blickar. Jag bryr mig inte egentligen om vad andra tycker och tänker över mitt barn och min uppfostran och jag skulle aldrig skämmas över mitt egna barn. Hon är ju trots allt ett barn. Ett barn som är lycklig och ibland olycklig över olika saker.

När vi betalat så tyckte jag att det var dags för en mjukglass, vi hade lite tid att slå ihjäl så vi satt oss ute i fina vädret också delade vi på en liten bägare med tuttifrutti strössel på. Freja skrek och pekade på glassen, hon skulle helst av allt ha hela för sig själv. Efter varje tugga så skrek hon och blev näst intill hysterisk för jag var inte snabb nog. Att hon redan vet vad hon vill och kan ryta i gör mig lite rädd faktiskt. Men hon är bra söt med alla dessa miner hon gör, att hon är världens snällaste och den finaste tjejen som finns. Jag fick faktiskt en puss efter varje tugga för hon var så glad. Men jag kan inte sluta tänka på hur det kommer vara senare, när hon kan prata. Jag undrar varje dag vad det kommer bli utav denna lilla bestämda dam.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 18 december 2017 07:54

I lördags fyllde lill prinsen 1 år. Ett helt år av kärlek. Några dagar innan sin 1 års dag lärde han sig gå också, så söt! Vad vi älskar dig Albin ...

Av Linn - 23 september 2017 21:40


Jag har en helt fantastisk bonus unge! Världens finaste och bästa Simon ...

Av Linn - 9 september 2017 00:07


Mina älskade barn, på riktigt!! Kan inte förstå att dessa två bott i min livmoder. Vill grina och skratta samtidigt. För alltid kommer mitt hjärta slå för er ...

Av Linn - 7 september 2017 06:45

Av Linn - 4 september 2017 07:28

Jag älskar min dotter. Hon är mitt första barn och kommer alltid att vara väldigt speciell. När hon föddes började livet på riktigt. Det var då jag lärde mig att älska villkorslöst, att jag skulle göra allt för denna lilla. Att jag skulle kämpa för a...

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards