linnnorrbom

Direktlänk till inlägg 8 september 2015

Full fokus

Av Linn - 8 september 2015 08:05

Hej!
Har inte skrivit sedan augusti någon gång.. det är för att vi har haft så mycket att göra och lite för att jag inte har orkat skriva något heller. Det har hänt en hel del sedan jag la in några rader här.

Freja är klar med sin inskolning på dagis. Och det går toppen för henne. Hon älskar att komma dit och leka med sina kompisar och aktivera sig. Vi märker stor skillnad på henne om vi jämför en dag hemma mot en dag på dagis. Hon är så glad i alla, både barb och fröknar så där kommer hon trivas de närmaste åren och vi kommer vara trygg med att lämna henne där! Vi är så stola föräldrar till vårt hjärtegryn :*

Tindra har börjat i årskurs 2. Så nu är det full fokus för henne på läxläsning och vi försöker lära henne att ta mer ansvar över sina grejer. Som att packa sin ryggsäck och lägga fram kläder hon ska ha på sig kvällen innan hon ska till skolan osv. Hon är redan trött på oss men allt vi gör är för hennes eget bästa. Som jag sa till henne igår när hon läste läxa med Fredrik och hon blev sur för att hon fick läsa om samma text några gånger "Vi kan redan läsa och skriva så det är inte för vår skull du får repitera, allt är för att du ska lära dig" men under läsningen så kanske det inte var det hon ville höra haha Hon har börjat på Scouterna också, igår lämnade vi henne där kl 18 och hämtade henne klockan 19. Åkte hem till min pappa och Anne under tiden och surrade lite skit. Hon hade haft roligt i alla fall, skjutit med pilbåge.

Och på torsdag börjar jag jobba igen. Känns så jävla kul. Ska bli riktigt roligt att komma tillbaka. Jag har ju varit hemma i 1.5 år nu, visst har det varit den bästa tiden i mitt liv men nu känner jag att jag saknar andra vuxna människors sällskap, att få prata om annat än snorkråkor, läxor och bajsblöjor ska bli allra bäst! Jag känner mig så peppad, aldrig känt mig så taggad innan som om jag är en ny människa. Nu blir det full fart med nya hårda tag! Så idag klockan 10 lämnar jag Freja på dagis och drar till IKEA och fixar allt som behövs fixas innan torsdag så jag är förberedd inför ett 9-18 pass. Ska bland annat ordna med nya kläder, skor och kassakoder osv. Åh vad kul det ska bli! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 18 december 2017 07:54

I lördags fyllde lill prinsen 1 år. Ett helt år av kärlek. Några dagar innan sin 1 års dag lärde han sig gå också, så söt! Vad vi älskar dig Albin ...

Av Linn - 23 september 2017 21:40


Jag har en helt fantastisk bonus unge! Världens finaste och bästa Simon ...

Av Linn - 9 september 2017 00:07


Mina älskade barn, på riktigt!! Kan inte förstå att dessa två bott i min livmoder. Vill grina och skratta samtidigt. För alltid kommer mitt hjärta slå för er ...

Av Linn - 7 september 2017 06:45

Av Linn - 4 september 2017 07:28

Jag älskar min dotter. Hon är mitt första barn och kommer alltid att vara väldigt speciell. När hon föddes började livet på riktigt. Det var då jag lärde mig att älska villkorslöst, att jag skulle göra allt för denna lilla. Att jag skulle kämpa för a...

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards