linnnorrbom

Direktlänk till inlägg 17 september 2016

Mamma Linus och makaroni

Av Linn - 17 september 2016 07:20

Godmorgon!
Freja vaknade väldigt tidigt idag, strax efter klockan 6. Jag ville verkligen inte kliva upp, men what to do.

Igår var jag till vårdcentralen, träffade en läkare som frågade lite frågor och vips så blev jag sjukskriven en månad framåt. Väldigt blandade känslor gällande det. Men jag kan ju knappt ta mig fram utan att det gör ont så det är tydligen lika bra att vila upp sig innan bebben kommer. Vad är vila?! Efter vc åkte jag upp till mamma och käkade frukost med henne, var där till 14 tiden innan jag tog mig i kragen och åkte till IKEA för att lämna in intyget från läkaren. Det gör lite ont i mig att inte kunna jobba mer innan förlossningen, en fast jag bara blev sjukskriven i en månad så lär jag ju garanterat bli hemma nästkommande två månader efter det för jag blir ju bara tyngre och tyngre och foglossningen släpper nog inte. Men man kan ju hoppas! Jag har i alla fall fått strikta order om att TA DET LUGNT. Röra mig långsamt, inte lyfta tunga saker och tänka innan jag gör drastiska saker, haha!

Så igårkväll kom Alexandra hit strax efter att Freja somnat, hon färgade mitt hår. Jag hade sagt att jag inte skulle färga håret mer nu innan bebis kommer men jag kände att jag behövde en förändring. Och nog blev det en förändring allt, från blondin till brunett. Nu är hösten här. Brukar oftast bli mörk under den mörka tiden på året. Vet inte om jag blev riktigt nöjd, det är ganska svårt att gå från blond till brunett, alltså färgmässigt. Håret har en tendens att skifta i grönaktiga färger. Och ändå köpte jag en brun färg med röda pigment i.. Ja jag får väl slänga i en till färg snart.

Idag ska vi till min pappa och Annelie på middag, vi ska fira min lillasyster Linn. Dock lite i förväg för hon fyller egentligen inte år förens 1 oktober. Hoppas hon ska tycka om presenten.

Nä nu ska jag göra i ordning lite te. Såg att kaffet var slut. Skit också! Ha en bra lördag så hörs vi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 18 december 2017 07:54

I lördags fyllde lill prinsen 1 år. Ett helt år av kärlek. Några dagar innan sin 1 års dag lärde han sig gå också, så söt! Vad vi älskar dig Albin ...

Av Linn - 23 september 2017 21:40


Jag har en helt fantastisk bonus unge! Världens finaste och bästa Simon ...

Av Linn - 9 september 2017 00:07


Mina älskade barn, på riktigt!! Kan inte förstå att dessa två bott i min livmoder. Vill grina och skratta samtidigt. För alltid kommer mitt hjärta slå för er ...

Av Linn - 7 september 2017 06:45

Av Linn - 4 september 2017 07:28

Jag älskar min dotter. Hon är mitt första barn och kommer alltid att vara väldigt speciell. När hon föddes började livet på riktigt. Det var då jag lärde mig att älska villkorslöst, att jag skulle göra allt för denna lilla. Att jag skulle kämpa för a...

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards