linnnorrbom

Alla inlägg under oktober 2016

Av Linn - 30 oktober 2016 08:56

Godmorgon!
Då var vi ett steg närmare vintern, för första gången på flera år så längtar jag. Kanske inte är så konstigt. Jag längtar till att få julpynta, jag äääälskar hela december månad med allt juligt. Advent, Lucia, pynta, tomtar, julkalendern, julklappar, snö och julmat. Herreguuuud, bästa som finns. Men denna kommer vara mer speciell än alla föregående december månader jag varit med om, denna får vi ju träffa lillebror. Och som vi längtar! Men sen när december är slut så kan även vintern gärna packa ihop och åka hem liksom.

Igår var vi på Leos lekland några timmar på förmiddagen, tror dom smörjt in alla kanor med olja för ALLA bokstavligt talat flög ner för dom. Freja gjorde en halv volt och slog pannan... helt sjukt vad fort det gick. Efter den volten så fick hon sitta i Fredriks knä så fort hon skulle åka någonting.

Hon fick en slash efter det, lillgumman :*

Efter leos så åkte vi in till stan för att äta lunch, och efter det åkte vi upp till Fredriks mamma och Tony. Var där hela eftermiddagen, åt middag där. Freja fick ett par jätte fina vinterskor, som hon nu ska ha på sig hela tiden haha. Sen fick Freja för sig att sminka mig, med lite hjälp av farfar Tony så klart.. jag blev vacker som få må jag säga :'D

På helgerna så sover Freja i vår säng, det har bara blivit så konstigt nog. Men vi älskar att ligga och mysa med henne så för oss gör det ingenting :)

Av Linn - 27 oktober 2016 10:07

Herregud vad jag längtar efter dig nu, dig som jag aldrig har träffat men redan känner och älskar. Helt sjukt att det kan vara så! Din storasyster pratar om dig varje dag, imorse frågade hon om det inte var dags för dig att komma ut så mamma inte behöver ha så stor mage, haha! Ni kommer ha fantastiskt roligt tillsammans, mina små hjärtan. För er kommer jag göra allt <3

Av Linn - 12 oktober 2016 09:35

Efter mitt inlägg här om dagen om att jag ville boka en gravidmassage så ringer min pappa upp mig och säger "boka en massage, den får du av oss" så blir man ju alldeles varm i själen. Min fina pappa och bonusmamma, jag är så glad att vi har er <3 så på måndag ska jag till kreativ friskvård och få en timmes massage. Herregud, vad skönt det kommer bli för denna slitna kropp!

På fredag ska jag till vårdcentralen och förlänga min sjukskrivning också, får se om det går igenom eller om jag måste söka gravid penning..

Idag är Freja hemma med mig, igår på dagen när hon var på dagis så hade jag världens Freja-abstinens. Så hörde Alexandra av sig nyss så hon och tjejerna ska komma hit och leka med oss. Kul! Då blir Freja glad, för hon ville inte vara hemma med mig idag och pratade om Luna hela eftermiddagen igår haha. Får väl se hur länge dom kommer överens, de älskar att leka tillsammans men båda har väldigt starka viljor så det brukar bli en och annan hårdragning eller ett och annat slag utdelat.. tokar!

Av Linn - 10 oktober 2016 14:21

Sitter och väntar på att Fredrik ska komma hem och hämta mig så vi kan åka till mvc. Efter det så ska han släppa av mig på Ica maxi så jag kan storhandla medans han hämtar lilla trollungen på dagis.

Beroende på hur trött vi är sen efter middagen så vill jag knäppa kort på henne, de knäpper ju inte enskilda kort på hennes dagis längre, bara gruppfoto och det är jag inte intresserad av.. Förra året knäppte jag kort på båda ungarna men i år hade Simon knäppt på skolan och vi beställde kort på honom igårkväll, fy tusan så fin han var! Längtar tills vi får hem korten så vi kan rama in och sätta upp på väggen. Men iaf, Freja måste också ha nytt foto!
Förra årets kort här nedan

Våra snyggingar!

Satt och kollade runt på gravidmassage igår också, skulle verkligen vilja ha en sån. För igårkväll när vi låg i sängen så hittade jag ingen bra position att ligga i och hela kroppen gjorde ont, så jag bröt ihop lite... låg och bölade som en tre åring i sängen.. och Fredrik försökte trösta så gott han kunde, finns ju liksom inget han kan göra och som han brukar säga så är ju detta självförvållat. Dessa två månader får gärna springa förbi nu. Längtar så vi spricker. Tur jag har Fredrik, han är min klippa <3

Av Linn - 9 oktober 2016 18:33

Hej.
Nu har jag glömt att skriva igen.. inte lätt alla gånger haha. Har inte hänt så mycket ändå, förra helgen var Simon här, vi myste på och på söndagen åkte vi till himlabadet och badade hela dagen. Det var inte det lättaste, fan nu är man fetare än fetast och har ondare än ondast... och värre blir det garanterat. Min kropp är fan inte gjord för att vara gravid, tur som fan att det är sista gången nu!!! Halleluja på den!

Inflammationen i min handled går aldrig över, tycker snarare att det blivit värre. Trots en ortos och övningar som ska göras varje dag.. jaja 2.5 veckor kvar tills jag ska tillbaka till sjukgymnasten så får väl härda ut.

I helgen har vi inte gjort någonting alls, bara myst och varit ute i lekparken med Alexandra och barnen, både igår och idag. Det börjar bli riktigt kallt ute nu, skönt om man slipper vara ute haha. Nej det är ganska skönt att vara ute också, frisk luft har ingen dött av.

Nu har precis jag och Freja badat här hemma så vi sitter i pyjamas i soffan och kollar på nicke nyfiken sista halvtimmen innan makaroni ska sova. Imorgon ska hon på dagis och hon längtar. Imorgon är det även dags för ett besök på MVC för mig och Fredrik och efter det ska vi storhandla. Imorgon har Freja varit blöj fri i tre veckor också, vår stora duktiga tjej <3

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards