linnnorrbom

Alla inlägg under november 2016

Av Linn - 26 november 2016 08:57

Börjar äntligen se ljuset i tunneln. Förvärkar har jag haft i några veckor men nu börjar se bli mer smärtsamma så jag hoppas det ska dra igång snart. Så jag får tillbaka min kropp och kan bli normal igen, och den största längtan av allt, få hålla lillebror utanför kroppen!

Av Linn - 14 november 2016 19:05

Jag smälter av kärlek!
Varje gång efter Freja duschat så blåser Fredrik hennes hår. Att jag inte dör sötdöden ???

Av Linn - 13 november 2016 08:58

Hallå!
I veckan har jag varit förkyld, tappade rösten helt på onsdagen.. halstabletter och hostmedicin och alvedon var mina tre bästa vänner. Och på torsdagskvällen så tog jag tempen på Freja för jag tyckte hon kändes varm plus att hon inte ville äta någon middag alls, 39.7 hade hon då. Lill gumman. Så det blev mys i soffan resten utav kvällen och hon fick sova i vår säng mellan oss, på natten vid tre tiden var hon så varm att jag var tvungen att väcka henne för en till alvedon och en tempcheck. 40 grader, förstå att hon höll på att koka upp! Efter det var de omöjligt att somna om så vi la oss i soffan och kollade på nicke nyfiken, vi måste ha somnat till på morgonkvisten för Fredrik väckte mig när han klev upp för att jobba, bar in Freja till sängen och där sov vi vidare ända till halv 9. Då hade febern gått ner till 38.5 så himla skönt! Jag sket i att avboka barnmorskan på fredagen så Freja fick följa med dit. Det var väldigt spännande när vi fick lyssna på lillebrors hjärtslag och när jag fick ta stick i fingret och ett blodprov. Tror Freja kommer bli en läkare när hon blir stor haha. Mitt järnvärde ligger på samma som sist än fast jag börjat käka järntabletter.. Blir så trött på min kropp. Så nu ska jag käka två om dagen i stället...

Efter bm besöket åkte vi till mc Donalds och köpte lunch, åkte hem och åt sen sov vi :p

På kvällen kom Simon hem, han var iväg med farmor och farfar Tony på kalas. Freja skulle ju också med egentligen.. så vi myste i framför en film resten utav kvällen.

Igår vaknade jag med sammandragningar som gjorde svin ont. De höll i sig ett par timmar med jämna mellanrum så jag ringde och pratade lite med förlossningen och hon ville att vi skulle komma in för en undersökning. Jag visste ju att det inte var på g men det gjorde ju så jäkla ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Men därinne så såg allting bra ut, inga värkar visade sig på ctg kurvan och jag hade inte öppnat mig. Däremot så misstänker dom att jag har urinvägsinfektion så jag fick en antibiotika kur som jag ska ta under 5 dagar så förhoppningsvis slutar magen upp med alla dumheter.

Åkte hem i alla fall och klädde på ungarna för att gå ut i snön, kan ju inte sitta inne jämt. Freja vaknade ju feberfri på morgonen också så lite frisk luft blev ju suveränt.

Idag, söndag. Är det farsdag, vi ska strax väcka pappan med en present på sängen och sen ska vi åka och käka frulle på Ikea. Sen får vi se vad vi hittar på under dagen, kanske går vi ut och leker. I eftermiddag ska vi i alla fall åka hem till min pappa och äta middag.

Men nu har jag fan skrivit en hel roman. Har du läst ända hit så har du gjort det bra ;) SES!

Av Linn - 4 november 2016 09:47

Vecka 35 idag. Och jag har aldrig varit tröttare. Jag sover knappt något på nätterna längre, kissar ungefär 6 gånger varje natt. Bara att ta sig upp ur sängen är en jävla pärs. Och dessa förbannade järntabletter, när fan ska man märka någon skillnad? Började dock förra veckan med dom, efter besöket hos barnmorskan, då mitt järnvärde gjort en djupdykning ner till 92. Well well, vad gör väl det om hundra år?

Är inte bara trött för att jag inte kan sova något, är trött på att vara gravid nu. Vill ha ut denna lilla pojk så jag slipper vara preggo mer. Aldrig mer! Och jag förstår inte hur folk kan säga "det säger du nu, om några år vill du ha en till" Alltså va? Får man inte bestämma själv hur många ungar man vill ha? Jag ska väl förfan inte befolka jorden själv eller. Räcker med de fantastiskt fina barn vi har och den lilla vi väntar på. Vi är så jävla jätte klara och är så nöjda så <3 vill bara ha tillbaka min kropp nu, slippa denna foglossning.. alla dessa förvärkar som börjat.. fy fan!

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards