linnnorrbom

Alla inlägg under april 2017

Av Linn - 23 april 2017 08:42

Tjena mittbena!
Igår gjorde Fredrik sketa god middag, biff stroganoff med ris. Helvete vad bra det blev. Vi har aldrig gjort det innan så det blev verkligen en lyckoträff! Nya favoriträtten tror jag allt.

Sen ringde min pappa och tyckte Fredrik skulle komma till honom och (farfar)Tony. De hade dejt igår, haha. Så Fredrik drog iväg efter han nattat Freja och än har han inte kommit hem så det måste ha blivit en lyckad kväll HAHA. När han åkte så påtade jag på med lite små detaljer till Albins dop. Det börjar närma sig nu. Undra om det är därför jag har sån hemsk magkatarr.. undermedvetet stress. Ska bli skönt när det är över. Så än slutar vi inte stressa ;)

Nu på morgonen så har vi legat på golvet och myst. Jag och mina barn. När Albin somnade om så hade jag och Freja picknick på golvet. Det var så spännande tyckte fröken makapaka! Nej, lite mer kaffe på det här så ska det nog ordna upp sig. Puss!

Av Linn - 22 april 2017 07:39

Godmorgon lördag!

Igår var ju Freja ledig från dagis. Jag brukar älska fredagar just för den saken, inga måsten alls. Men igår hade jag ju bokat in tvättstuga och Freja var trött och grinig hela förmiddagen, hon kan verkligen bli ett monster mot mig när vi är själv. Hon skrek och var stor i truten och slåss gör hon också. Men bara med mig. Brukar välja mina strider men igår orkade jag verkligen inte så innan vi sov lunch så bröt jag ihop lite. Men när vi låg där i sängen och skulle sova så kramar hon mig och säger förlåt och att hon vill att vi ska vara vänner. Då smälter man ju <3
När vi vaknade så åkte vi till barnens farmor. Där sprang Freja och blåste såpbubblor och lekte på. Sen åt vi middag där, porterstek, potatisgratäng och sås. Barnens faster kom också dit. Fredrik jobbade över så tog med en matlåda hem till honom. Sen myste vi bara på hemma hela kvällen. Blev en tidig kväll för oss alla.

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Strax ska lill prinsen få lite gröt. Freja ville också ha så får göra iordning havregrynsgröt till henne. Funderar på om vi ska åka till Leos lekland sen men har inte pratat ihop mig med Fredrik om det än haha. Nä nu ska jag dricka kaffe. Hej

Av Linn - 18 april 2017 22:00

Av Linn - 17 april 2017 11:11

Hello!

Igår var vi och tvättade bilen, och medan Fredrik tvättade den utvändigt så passade jag på att dammsuga den. Imorgon ska jag nog ta och skura den invändigt också. Himla slitigt bil. Jag är inte den som bryr mig direkt om att ha den ren och fin som Fredrik gör, utan bara den tar mig från punkt A till B så är jag nöjd haha.

Freja sprang runt och lekte där och Albin fick prova sittdelen i vagnen för första gången. Och vilken nöjd kille, där hade han kunnat sitta hela dagen.

När vi kom hem så tyckte Fredrik att vi var värd lite hämtmat. Så han och Freja åt pizza och jag tog en kycklingsallad. Satt som en smäck!

Jag var sååå trött efter ungarna somnat för natten så jag tvättade av mig och gick och la mig. Jag har nog inte sovit så hårt sedan innan jag blev gravid med Albin. Ett under att jag vaknade när han vaknade för mat vid 12 tiden och sen igen vid 4 inatt. Men sen vaknade barnen vid halv 7-7 imorse och då hörde jag hur Fredrik smög ut med dom till vardagsrummet. Jag sov till klockan 9. Då kände jag mig Freja sugen så jag ropade in henne till sovrummet så låg vi och kramades ett tag innan jag hoppade in i duschen. När jag duschat klart hade Fredrik bryggt kaffe åt mig. Vilken karl jag har! Helt fantastisk <3

Jag fick ett ryck och började plocka inne i Simon och Frejas rum, Freja har den tendensen att vända upp och ner på alla leksakslådor så man får klättra över allting om man ska in där. Simon får spunk på henne varje gång hon gör så haha. Han vill gärna ha det rent och fint. Så dammsugade vi där inne så nu ser lägenheten fräsch ut igen! Fredrik åkte iväg för lite jobb och snart ska Freja sova middag. Albin har redan somnat. Jag har super mycket energi i kroppen, sprätter liksom i benen på mig. Så vi får gå ut och leka sen.

Vid 17 tiden ska vi åka till Annelie och mina systrar. Vi ska äta middag där idag. Kommer bli himla trevligt. Jag har saknat dom <3 inte bara jag, Freja pratar ofta om sina mostrar. Så hon längtar jätte mycket.

Av Linn - 16 april 2017 08:24

Igår började dagen på ett mindre bra sätt. Igen. Känns som det aldrig kommer få ett slut. Men där och då bestämde jag att inte spilla mer tårar över detta. Jag och min familj klarar oss utan hemska människor. Det finns ingen plats för så mycket negativ energi. Kan ju bara säga att Karma is a bitch och jag hoppas det fortsätter sticka i era ögon att jag är lycklig.

Ja ungarna fick ju för sig att sova hur länge som helst igår mitt på dagen så jag passade på att åka till affären medans. Köpte allt till middagen och när jag kom hem hade mina små älsklingar vaknat, så vi satt hela familjen i soffan och kollade på en film. Så mysigt. Händer inte allt för ofta att Freja sitter still och kollar på film med oss. Sen började jag och Freja med maten. Hon älskar att hjälpa till, så vi gjorde en röra till ägghalvorna, hon dukade och plockade fram allting. Gravad lax, sill, köttbullar, potatis, rödbetssallad, gräddfil med gräslök, säkert glömt något men kan ju säga att vi har mat för flera dagar framöver haha. Det blir alltid för mycket! När vi satt oss så säger Freja att det är super gott med 'Julpåks mat' och att man ska sjunga när man äter det, så hon valde att sjunga 'ja må du leva' under middagen, jag och Fredrik skulle också sjunga så det blev allsång haha gullungen!

Efter middagen så gick Freja på påskäggs jakt. Påskharen hade varit här ;) hon blev överlycklig när hon hittade ett ägg i ugnen. Sen blev det bad för henne som avrundade kvällen.

Idag ska vi inte göra någonting speciellt. Fredrik ska iväg sen mitt på dagen någon gång, då tänkte jag passa på att gå ut med barnen. Verkar bli riktigt fint väder idag igen :)

Av Linn - 15 april 2017 20:24

Av Linn - 15 april 2017 08:45

Hej och glad påsk!
I torsdags var en utav de värsta dagarna i mitt snart 28 åriga liv. Personer som jag trodde stod mig väldigt nära visade sig ha så mycket hat inom sig gentemot mig och min familj och har tydligen haft det de senaste tio åren och i torsdags kom allt fram. Svart på vitt. Jag visste inte att det skulle komma, speciellt inte så mycket på en och samma gång men där kräktes de ut allting som att dra av ett plåster. Jag har inte varit så ledsen eller grinat så mycket sedan farfar dog tror jag. Jag kände mig så överkörd och otroligt sårad och mitt ansikte såg ut som att någon kört över med en ångvält. Tur jag har min familj, de är de viktigaste i mitt liv. Och min fantastiska pappa. Efter att alla kaskad kräktes ut allt hat så ringde jag pappa och var så nära en panikångest attack, men han vet alltid hur han ska göra för att lugna mig och få mig på en relativt sansad nivå. Den värsta början på påsken man kunde tänka sig, den fick jag!

Igår, långfredag så åkte vi till Alexandra och Robert och barnen. Vi grillade och myste på. Barnen dansade i prinsessklänning och alla hade det jätte bra. Kändes otroligt skönt att tänka på annat. När vi kom hem så kollade Freja lite på film sen satt jag och Fredrik och pratade om allt mellan himmel och jord. Så skönt att ha den människan som bollplank. Han är både min bästa vän och själsfrände.

Idag är det ju påskafton och vi ska bara vara lilla familjen här hemma. Vi ska gå ut och leka, ungarna måste få lite frisk luft. Sen ska vi bara mysa på fram tills middagen. Det blir ett litet påskbord med sill, potatis, gravad lax, ägghalvor och sånt som är typiskt på ett påskbord. Kommer bli så gott och jag längtar redan till middagstid haha. Hade önskat att Simon också var hemma men han har följt med sin mormor och morfar ner till sin moster i Göteborg.

Nu orkar jag inte skriva mer, slänger in lite bilder.

Av Linn - 9 april 2017 09:15

Idag är det precis ett år sedan vi tog ett graviditetstest och det äntligen visade vad vi kämpat för så länge, ett plus!

Kommer ihåg den dagen som igår. Jag var oerhört nere den här tiden förra året, ledsen nästan jämt. Undrade vad felet var på mig eftersom jag aldrig blev gravid, negativa test efter negativa test. Såg inget ljus överhuvudtaget. Men jag kände på mig den lördagsmorgonen, när jag vaknade och var sur som vanligt att något inte stämde med min kropp. Så jag drog iväg till Ica och köpte två test. Åkte hem och pinkade och det var som jag kände på mig, ett fantastiskt jätte tydligt plus. Wow! Äntligen. Så mycket vi längtade till det plusset. Nu skulle äntligen vår sista och efterlängtade familjemedlem komma, vår sista pusselbit. Albin min Albin <3

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards