linnnorrbom

Alla inlägg under maj 2017

Av Linn - 25 maj 2017 10:26

Hej.
Vilken vecka det här varit, och än är det bara torsdag.
I lördags skulle Freja sova hos sin morfar, vi lämnade henne vid 14 tiden. Därefter åkte vi till Birsta, jag hade spanat in kläder till Albin på Åhléns sen åkte vi hem och chillmakrillade ett tag tills min pappa ringde vid 17 tiden och sa att Freja var jätte ledsen och ville hem, så vi hämtade hem henne igen och saknade mamma och pappa, Lill stumpan. Tur vi inte hade något planerat, vi var ju bara hemma. Så vi hade lördagsmys i soffan med vindruvor och melon.

Så blev det måndag och jag tog med mig Freja och Albin till norra berget för en mysig förmiddag. Vi hade packat med oss frukt, pannkakor, festis och kex. Så vi lekte och kollade på djuren och hade picknick i solen. Freja träffade Anton som var där med sin klass så dom lekte med varandra ett tag innan vi åkte hem. En riktigt bra början på värsta dagen på länge.

Vi åkte hem och ungarna sov lunch, sen skulle vi åka till barnens farmor och farfar Tony för jag fick ändra min nageltid hos Emma från onsdag till måndag för två av mina naglar höll på att lossna. Så barnen skulle vara där medans. Vi kommer dit, packar ur bilen, Freja hoppar ut och stänger sin dörr. Ser henne bakom mig och stänger bildörren, då stod hon inte bakom mig längre, utan hon hade sina fingrar mellan fram och bakdörren, så hon klämde sina fingrar. Hon fick panik, hon grinade och skrek helt hysteriskt och jag visste inte vad jag skulle göra så vi skyndade oss upp till farmor och då började hennes fingrar svälla upp.. herregud. Hon var så ledsen och hade så ont stackars lilla, jag kunde inte hålla tårarna tillbaka och det är ju de värsta man kan göra som förälder, då blir det ju genast värre för Freja. Men tur farmor var lugn iaf, inga fingrar var av och hon lindade in dem. Sen tog hon fram en tidig födelsedagspresent i form av Dora gosedjur, då blev allt mycket bättre för Lill gumman. Hon älskar ju Dora! Hon fick en glass och jag åkte till Emma strax efter att Freja lugnat sig. Vilken jäkla dag det blev, jag kände mig som världens sämsta mamma. Grät hela vägen till stan.. skrev till Camilla medan jag satt hos Emma och det gick så bra med Freja. Så när jag var klar gasade jag upp till granloholm igen och där satt hon och ritade med plåster på fingrarna som om ingenting hänt. Tack och lov gick det bra! <3

Idag vet jag inte vad vi ska göra, Fredrik är ledig vilket är skönt. Kanske ska åka och köpa nya blommor till balkongen som jag och Freja kan plantera. Vi får se hur dagen ter sig. Långt inlägg blev det .. jaja hörs!

Av Linn - 20 maj 2017 07:43

Godmorgon!
Igår förmiddag åkte vi in till bvc och mötte upp min mamma. Vi kom precis i tid för när vi kom in i väntrummet så väntade sköterskan på oss där och började med att fråga Freja om hon ville sparka lite fotboll med henne. Och om hon kunde hoppa jämfota. Sagt och gjort så fixade Freja det "testet" med en klackspark. Sen stannade mamma ute i väntrummet med Albin medans vi gick in i undersökningsrummet, där fick Freja bestämma vad de skulle göra härnäst och hon valde att mäta och väga sig, 97.5 cm lång och 16.1 kilo ren kärlek. Sen skulle hon kolla på olika bilder och berätta vad det var samt vad man kunde göra med de olika sakerna. Bäst var när de visade en kaffemugg, Freja visste precis vad det var och sköterskan frågade om Freja brukade dricka kaffe varav Freja svarar "Nej du, det är bara mammor och pappor som får dricka det" haha sen undersökte läkaren henne lite, lyssnade på hjärtat och kände på magen också var vi klar. Freja sprang ut till mormor och Albin medan jag stannade kvar och pratade lite, hade några saker jag ville ta upp utan att Freja skulle höra. Hatar när vissa vuxna pratar över huvudet på sina eller andras barn. Barn är smarta, i alla fall mitt barn så hon skulle förstå direkt. Men både sköterskan och läkaren var inte ett dugg orolig över Freja, snarare tvärt om. De tyckte hon var så himla duktig på att prata, och var lite förvånad att hon har så bra uttal för att vara 3 år. Man blev bra stolt ska jag tala om, även fast hon kan vara den mest envisa och tjuriga unge så har vi gjort ett bra jobb med henne! Highfive på den!

Efter bvc så åkte vi ner på stan, gick runt i några affärer. Köpte en drös med kläder till Albin, som huxflux växt ur storlek 68 så han var liksom utan kläder. Så vi handlade lite inför sommaren. Sen var det dags för lunch, då ville Freja ha köttbullar och pasta från mammas jobb xD så vi åkte ut till Ikea och avrundade dagen med lunch där. En riktigt bra dag :)

Av Linn - 19 maj 2017 08:29

Hallå där era nyfikna jävlar. Okej, skämtosido! Tja tja.

Nu har allting lagt sig stressmässigt, äntligen är dopet över och just nu har jag ingenting att stressa inför. Min mage har blivit så mycket bättre! Nog om det, denna vecka har varit rätt så intensiv. I måndags var jag på bvc med Albin som fick sitt 5 månaders vaccin. Gick galant, han sa inte ett ljud. Vilken liten chef! Han har inte reagerat på någon utav sina sprutor. Ingen feber eller så. Han hade gått upp 2 kilo sedan vi var där sist, haha så jäkla stor kille vi har! Gosknöl <3

I onsdags var vi till tandläkaren med Freja. Hon var så duktig, gapade stort och lyssnade på allt tandläkaren sa. Visst att hon hade ett hål i ena framtanden men de gör inget åt det då det är mjölktänder, hon smörjde på lite fluor och sen ska vi tillbaka om ett halvår för en kontroll till. Hålen är inget som stör henne, hon har inte ont eller så. Och vi borstar tänderna två gånger om dagen så mer kan vi inte göra. Hoppas hon inte får dålig kvalité på sina riktiga tänder.

Och idag ska vi till bvc för 3 års kontroll, då ska min mamma följa med och vara med Albin medans sen ska vi käka lunch någonstans. Mysigt!

Av Linn - 14 maj 2017 11:53

Hej!
I fredags hämtade jag Alexandra och vi åkte till församlingshemmet och satt upp alla dekorationer, det tog en jävla tid. Fixade de sista med kakorna också och la upp på fat. Emma kom förbi med tårtorna så de var på plats så hjälpte hon oss med det sista, dukning och blåsa ballonger. 4 timmar var vi där, tänk då om jag skulle gjort allt själv, hade inte blivit klar än haha.

När jag kom hem så sov hela familjen, så jag hoppade ner jag med. Så vips så var det lördag, dop dagen!
Klev upp i vanlig ordning vid 7 tiden, för då ringer väckarklockan i Freja. Hon tjatade hela förmiddagen om att vi skulle åka och att hon ville ta på sig sin fina klänning. Första dagen på länge som jag inte stressade alls, inte ens nervös var jag. Däremot så hade Fredrik nervös mage hela dagen berättade han senare när vi kom hem. Han är inte så mycket för uppmärksamhet min karl. När vi kom fram till kyrkan så tog vi på Albin son dopklänning och hela dopet gick fruktansvärt bra. Han skrattade och var hur nöjd som helst hela tiden i kyrkan. Gullungen vår! Däremot så hade Freja lite myror i brallan och sprang runt överallt, hon tyckte inte det var så roligt att stå still haha. Så hon gick och satt sig med Luna och nästa gång jag fick syn på henne så satt dom med Emma och hennes pojkar och busade. Simon var inte heller speciellt intresserad av att stå där framme, men han hjälpte prästen och hälla upp dop vattnet och sen hade han gärna åkt hem om han fick haha. När det var över så traskade alla över till församlingshemmet och då satt vi igång fikat. Det blev väldigt lyckat och väldigt gott. Tårtorna Emma gjorde, var så himla goda! 5 av 5 får hon definitivt :) Alla ungar som var där sprang runt och lekte och hade riktigt roligt tillsammans, vi hade satt upp ett bord med kritor och papper så dom kunde rita om de ville. Såg att mina systrar satt där och ritade dom också HAHA så det var en väldigt smart idé!!
Lite senare var det dags för present öppning, jag fick proffshjälp med det av Freja och Luna. Dom var helt extas över alla presenter. Och jag fick hjälp av lilla Alice som plockade upp allt presentpapper som Freja och Luna slängde runt omkring sig ;) små prinsessorna! Albin fick så fina saker, vi blev så glada över allt. Herregud så fina människor vi har runt om oss. Väldigt tacksam för alla grejer och att det som så många som ville fira med oss. Efter presentöppning så började folk tacka för sig och Martin och Elin stannade kvar och hjälpte oss med städningen, så himla snällt! Annars hade vi nog varit kvar där än, skämtosido.

När vi kom hem så beställde vi mat från pizzan. Tror den kycklingrullen var det godaste jag ätit efter en lång dag med mycket ståhej. Så kom Camilla och farfar Tony förbi med raggarbilen och hämtade Fredrik och Simon, det var ju cruising i Timrå. Simon blev överlycklig när de frågade om han ville följa med! Småttingarna somnade i soffan och jag gick igenom alla presenter. Tack ännu en gång för alla fina saker!!! Så himla mycket kärlek (Nu kommer det en rejäl bildbomb nedan!)

Av Linn - 12 maj 2017 10:10

Godmorgon!
Hoppas er morgon var mer spännande än vad min var, När Freja vaknade så bokstavligt talat ramlade hon ur sängen och staplade ut till soffan och slog på tv. Fredrik hade inte hunnit åka till jobbet än, så vi snackar tidig morgon!! Han sätter sig i soffan och pratar lite med Freja, varav hon säger att hon kissat på sig, i soffan. Tror jag ville dö när jag hörde det så det var bara för mig att kliva upp. Fredrik duschade av henne innan han åkte och jag försökte få ordning på soffdynan. Inte det lättaste när hon tömde hela nattblåsan i den.. men nu ligger den i allafall på tork och jag fick mitt kaffe. Att börja dagen med huvudvärk är det värsta jag vet. Slängde i mig två alvedon och matade Albin. Som skrek som en plågad gris i babygymmet. Simon vaknade av allt kaos också..
Påtal om Simon så hade han migrän hela onsdagen på skolan, mådde illa och började få lite hosta. Så vi bestämde att han skulle få vara hemma och kurera sig igår, torsdag. Och igår eftermiddag passade han på att få feber stackarn, så han blev hemma från skolan idag också. Han är inte speciellt glad över detta då han egentligen skulle på kalas ikväll, men är man sjuk så är man. Finns tyvärr inget man kan göra så han är ganska ledsen över att missa detta kalas. Och jag förstår honom. Men det viktigaste är att han blir frisk nu och då får alla roligheter sättas åt sidan.

Vi bakade sista kakan till dopet nyss som är imorgon, så i kväll ska jag hämta Alexandra så ska vi åka till församlingshemmet och sätta upp alla dekorationer och duka osv. Jag har ju stressat ihjäl mig inför detta dop och jag förstår egentligen inte varför. Nu börjar det kännas bättre i alla fall. Idag är jag inte så värst stressig faktiskt. Men det kommer väl så småningom. Jag känner i alla fall en otrolig lättnad för att det är sista dopet vi kommer ha. För nu är vi klara med barnbygge. Den fabriken är stängd för all framtid!! Vi har vår sista, underbara, fina pusselbit Albin nu och vår familj är komplett!

Av Linn - 10 maj 2017 10:02

Simon var ju och färgade sitt hår för några veckor sedan, grönt. Favorit färgen! Så pratade jag med Alexandra förra veckan om att hans hår blivit blekt nu och det är inte den där härliga grönfärgen längre och då kom hon ju på att hon hade kvar sina fräna färger från i somras då hon hade blått, turkost och limegrönt hår. Så vi fick dom färgerna för så snäll är hon min bästa vän :D så igår slog vi slag i saken och Simon ville ha alla färger, trodde inte det först men han är ganska chill och öppen för alla förslag så det blev en jädra massa slingor med de färgerna och det blev så bra! Han blev jätte nöjd och det är ju huvudsaken. Jag hade lite ångest medan färgen satt i om att han kanske skulle ångra sig och i värsta fall börja grina om det skulle bli skit fult. Så min katarrmage fick smaka på sitt i två timmar innan vi sköljde ur det, haha! Bästa med dessa färger är att de är jätte skonsamma mot håret, även luktfria. Inga konstiga ämnen som sliter på håret, så Freja på tre år skulle kunna färga håret med de också, det kommer hon inte få göra men ni fattar xD

Vi har en riktig cooling här hemma! Han går verkligen sin egna väg med allt och vi är otroligt stolta över honom <3

Av Linn - 1 maj 2017 11:04

Godmorgon.
Igår fyllde mitt hjärta år. 28 bast blev han. Vi gjorde inget speciellt alls, grillade hamburgare hos Pelle och Liam. Sen gick vi ner och kollade på brasan ett tag. Synd Fredriks födelsedagspresent som jag beställt inte kom innan helgen. Den kommer väl nu i veckan. Idag fick vi sovmorgon av barnen, händer väl en gång per år HAHA fick en chock när jag kollade på klockan och hon var 9.20 xD plötsligt händer det!

Äntligen är det maj månad. Nu fattas bara värmen. 28 dagar kvar tills Simon fyller 10 år. Wow, 10 år. Och det är 33 dagar tills Freja fyller 3 år. Förstå vad tiden går fort!! Nästan så man vill gråta en skvätt!

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards