linnnorrbom

Direktlänk till inlägg 21 juni 2017

Fläskat på mig

Av Linn - 21 juni 2017 07:45

Hallå där!
Innan jag blev gravid med Freja så hade jag en fantastisk kropp. Visst att jag hade lagt på mig typ 10+ sambo kilon men jag mådde bra i hur jag såg ut. Sen blev jag preggo med Frejson, gick dock bara upp 10 kilo. De 10 gick jag ner så fort hon kom till världen, gick till och med ner 15. Sen gick åren och jag la på mig de 15 kilona hyffsat snabbt igen. Så blev jag gravid med Albin, även där gick jag bara upp 10 kilo. Fast 10 kilo var mycket på de 15 jag redan gått upp innan. När han kom ut så slutade jag väga mig. Levde på godis varje dag, varje gång jag ammade så låg det alltid en gott och blandat påse jämte mig. Gott med godis. Jag är en riktig sucker för godsaker, chips är ju to die for! Månaderna gick och jag började må riktigt dåligt av min egna spegelbild. Att man ska behöva undvika speglar för att man mår illa av att se sig själv. Det är inte bra ska jag tala om. (Och för att göra en sak klar, jag pratar om MIG själv och jag bryr mig inte alls, över huvud taget om hur andra människor ser ut!) Så i stället för att sitta i soffan och tycka synd om mig själv hela dagarna så tog jag tag i saken. Inte alls för längesedan, den 12 juni för att vara exakt. Jag började träna och äta bättre. Just nu kör jag LCHF och det funkar fantastiskt för mig. Sedan jag började med detta så har jag gått ner 7.9 kilo och jag känner mig så stolt och stark och framförallt så är jag mycket gladare. Att man kan vara glad utan godis och chips, det trodde jag inte. Och hade någon sagt för ett år sedan att jag skulle börja med LCHF så hade jag skrattat tills jag kiknat och frågat om den var dum på riktigt! Och jag trodde absolut inte att det skulle ge så bra resultat på så kort tid. Wow! Heja mig! Nu har jag ju väääldigt många kilon kvar till min målvikt, ca: 19 kilo. Men jag ska ta mig dit och sen ska jag jobba för att hålla mig kvar där! Det är verkligen som alla säger, vill man så kan man! Heja heja

 
 
Ingen bild

Sofie

21 juni 2017 09:28

Hej! Kan inte du tipsa om vad du äter för lchfmat? Behöver inspiration 😀 Tack för en bra blogg!

Linn

21 juni 2017 11:27

Hej. Jag är själv nybörjare på LCHF men jag googlar mycket också har jag laddat ner LCHF-köket appen till telefonen, där finns massor med recept. Igår gjorde jag tillexempel en jätte god köttfärs och bacon gratäng med sallad till :) tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 18 december 2017 07:54

I lördags fyllde lill prinsen 1 år. Ett helt år av kärlek. Några dagar innan sin 1 års dag lärde han sig gå också, så söt! Vad vi älskar dig Albin ...

Av Linn - 23 september 2017 21:40


Jag har en helt fantastisk bonus unge! Världens finaste och bästa Simon ...

Av Linn - 9 september 2017 00:07


Mina älskade barn, på riktigt!! Kan inte förstå att dessa två bott i min livmoder. Vill grina och skratta samtidigt. För alltid kommer mitt hjärta slå för er ...

Av Linn - 7 september 2017 06:45

Av Linn - 4 september 2017 07:28

Jag älskar min dotter. Hon är mitt första barn och kommer alltid att vara väldigt speciell. När hon föddes började livet på riktigt. Det var då jag lärde mig att älska villkorslöst, att jag skulle göra allt för denna lilla. Att jag skulle kämpa för a...

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards