linnnorrbom

Alla inlägg under maj 2014

Av Linn - 31 maj 2014 17:26

Imorse lossnade slemproppen och två timmar senare så gick vattnet HEHE mysig info. Så jag ringde in och frågade på förlossningen vad de tyckte vi skulle göra. Så in dit åkte vi och gjorde en ctg kurva plus att hon kolla om det var vatten eller inte, och de var det ju. Också var bebis fixerad, äntligen. Men enligt ctg kurvan så hade jag bara en värk i halvtimmen och vi blev hemskickade och sätts det inte igång ikväll/natt så blir vi inlagda imorgonbitti :D hohoho spännande. Så det blir ett litet juni barn ändå, segproppen där inne :P men såååå efterlängtad! <3

Av Linn - 31 maj 2014 09:17

Hej.
Det händer inte så mycket just nu. Försöker vänta ut bebis, trots att hon inte cerkar vilja komma ut. Gått över tiden med tre dagar idag. De längsta dagarna i mitt liv. Det är nå magiskt med shälva BF datumet, även fast man vet att bebis kan komma +/- 14 dagar så har man liksom ställt in sig på att bebis ska komma king de datum man fått utav barnmorskan. Men men, vi får snällt vänta. Fredrik tror hon kommer innan dagen är slut så vi får väl hoppas på det då! :*

Är i alla fall så gott som frisk nu, har lite hosta kvar.. som är värst på morgonen. Men med en skvätt hostmedicin så brukar det gå över. Så jag kan inte vara mer redo för bebis just nu. Vill att dessa "förvärkar" som jag haft de senaste dagarna ska bli så jävla onda och täta att vi kan åka in. Konstigt att man vill ha ont.. men det kommer ju nå bra och vackert ur de hela <3

I onsdags fyllde Tindra 7 år. Underbara unge. Utav oss fick hon bara en massa tråkiga kläder, alla harry potter filmer, cykeln (som hon fick för en månad sedan) pengar till spanien resan som hon ska åka på i sommar med sin mormor och morfar. Både fickpengar och en del utav resan betald. Så tror hon blev mycket nöjd med sina presenter. Igår firade vi henne här hemma med tårta och serpentiner, sedan lekte hon tillsammans med Liam hela kvällen.

Av Linn - 23 maj 2014 12:06

Jaha, då är Fredrik tillbaka på jobbet efter två dagars sängliggande med feber och förkylning. Och jag har haft kraftiga förvärkar dessa dagar och de blir bara mer och mer, men vad händer dårå. Jo nu ligger jag i förkylning och har en hosta i från helvetet. Höggravid i vecka 40. Jag. Orkar. Inte. Men nu har jag sovit några timmar här på förmiddagen så jag ska försöka pallra mig bort till ica och köpa all frukt och cvitamin de har för jag tänker fan inte vara sjuk när förlossningen börjar!!!

Av Linn - 20 maj 2014 11:19

Jag tror jag blir mer kär och galen varje dag. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men jag är säker på att jag aldrig varit lyckligare än vad jag är just nu! I augusti har vi varit vi i sex år och jag vill inget annat än att bli gammal och grå tillsammans med honom. Mannen i mitt liv! Fredrik, jag älskar dig <3

Av Linn - 16 maj 2014 08:05

Hejhopp!
Igår morse så började förvärkarna på riktigt. Trodde jag haft det innan men känslan igår gjorde så att jag insåg att värkarna kommer bara bli värre och värre ju närmare BF vi kommer. Jag hade värkar till och från hela dagen men de avtog på kvällen. Skit också. Vill ju att det ska bli värre, haha!

Jag har inte varit mig själv den senaste veckan då jag varit så less på att vara gravid att jag både grinat floder och skrattat hysteriskt.. tur man är ensam hemma om dagarna så ingen ser eller hör mig. Sen är det en jävla tur att jag har Fredrik. Han har verkligen varit en stor stöttepelare under hela graviditeten och jag är så lycklig att jag har honom <3

trotsade värkarna igår och åkte till mamma, åt frukost där sedan gick vi ner till mormor och satt där i flera timmar och surrade en massa skit. Alla längtar så mycket tills bebis kommer så de gissade på när lillan skulle komma. Mamma tror hon kommer den 27, alltså en dag innan BF. Mormor tror hon kommer den 30, två dagar efter. Jag håller med mamma lite, tror och hoppas att hon kommer den 26 eller 27 :) Inte som pappa säger iaf, att hon kommer den 6 juni. Då kommer jag bli galen. Så länge får hon inte stanna i magen. Jag ska fan ha ett Maj barn, nu när jag ställt in mig på det sedan september förra året ;)

Mormor hade ett kort på mig och min mamma som hängde på kylen, 20 år sedan den bilden knäpptes. Då var mamma lika gammal som jag är idag, och redan två barns mamma. Fantastiskt. Tänk vad tiden går <3

Av Linn - 11 maj 2014 14:47

Åh vad jag längtar till sommaren, sol och värme :*

Av Linn - 9 maj 2014 14:58

19 dagar kvar till BF.
Du är dock färdigbakad nu så du får gärna komma ut till oss här på utsidan, min stora kärlek :*

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards