linnnorrbom

Direktlänk till inlägg 7 mars 2014

mitt lilla plommonhjärta

Av Linn - 7 mars 2014 13:03

Det var ett tag sedan jag skrev något nu. Jag har inte haft ork till det, jag har heller inte haft så mycket att skriva om. Jag har varit sjuk, förkyld. Nu är jag bra dock.

I onsdags hade jätte ont i magen. Magens övre del, det kändes så konstigt. Jag kunde inte röra mig riktigt, jag blev andfådd så fort jag rörde mig ifrån soffan till toaletten. Så jag ringde till min barnmorska och frågade vad hon tyckte jag skulle göra och vips så spenderade jag hela eftermiddagen på förlossningen. Vi gjorde en CTG kurva, ultraljud och ett vaginalt ultraljud för att kolla om livmoderhalstappen var som den skulle. Allting var bra med bebis, nästan lite för bra tror jag allt. Hon älskar att vara där inne, så i Maj när jag ska föda så kommer hon hålla sig fast i livmodern och kämpa sig uppåt för att inte behöva komma ut till oss som väntar på utsidan. Men tillbaka till saken, det fanns inget fel på lillan. Inte heller på moderkakan, fostervattnet eller navelsträngen. Allting var prima! Så han förstod inte varför jag hade så ont i magen.. jag frågade om det kunde vara att bebisen växer så pass mycket just nu och att alla mina organ får sig smällar och sparkar dagligen utav det lilla livet. Och så kunde det mycket väl vara. Så det var bara att åka hem igen.. senare den kvällen så vandrade smärtan upp mot magmunnen och jag kunde konstatera för mig själv att det inte alls varit bebis som var problemet utan min ljuvliga magkatarr. Yes! Jävla helvete! Men äter omeprazol nu så förhoppningsvis går det över om nån dag eller så.

Ikväll kommer Alexandra, Robert och lilla Luna hit på middag. Så jag måste ta och dammsuga nu snart... måste ta allt pö om pö nu, allting sker, sakta men säkert just nu. Jag är så dålig på att ta det lugnt. Jag vill skynda på allting, det ska hända på en gång. Kanske därför man har stressmage. men jag har några timmar på mig, så det här blir bra de ;-) plus att jag ska mysa med bebis ikväll, lilla Luna! Henne kan man äta upp <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 18 december 2017 07:54

I lördags fyllde lill prinsen 1 år. Ett helt år av kärlek. Några dagar innan sin 1 års dag lärde han sig gå också, så söt! Vad vi älskar dig Albin ...

Av Linn - 23 september 2017 21:40


Jag har en helt fantastisk bonus unge! Världens finaste och bästa Simon ...

Av Linn - 9 september 2017 00:07


Mina älskade barn, på riktigt!! Kan inte förstå att dessa två bott i min livmoder. Vill grina och skratta samtidigt. För alltid kommer mitt hjärta slå för er ...

Av Linn - 7 september 2017 06:45

Av Linn - 4 september 2017 07:28

Jag älskar min dotter. Hon är mitt första barn och kommer alltid att vara väldigt speciell. När hon föddes började livet på riktigt. Det var då jag lärde mig att älska villkorslöst, att jag skulle göra allt för denna lilla. Att jag skulle kämpa för a...

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards