linnnorrbom

Direktlänk till inlägg 6 april 2015

bunkrar upp för nästa vinter

Av Linn - 6 april 2015 07:46

Till hösten börjar Freja på dagis. Eller förskola som det så fint heter idag. Och jag har haft en sådan stor ångest över det. Inte för att hon ska vara i från mig och pappan utan för att det behövs så otroligt mycket kläder. Jag har aldrig köpt varma kläder till ett barn tidigare för jag har aldrig behövt göra det. Förens nu då.. det behövs liksom hur mycket som helst, fleece kläder, fodrade regnkläder, fodrade gummistövlar, ofodrade gummistövlar, vinter overall, handskar, mössa, rejäla vinter skor. Alltså... listan kan göras väldigt lång. Också är det så att jag inte vill köpa nå billigt skit på ica liksom, utan overall och skor måste vara varmt. De känns som de viktigaste. Så jag har pratat med Alexandra om overaller och kläder eftersom hon har haft "dagisbarn" i 6 år så har hon lite mer koll än mig på vad som behövs och vad som är bra kläder. Så jag provade Lunas overall på Freja förra veckan och den är ju så fin. Varm och smidig också! Också var den super stor för Frejson, så beställde en här om dagen i samma storlek fast en röd. Det blev en Didriksson. Vilket jag hört ska vara ett bra märke. Så nu har hon i alla fall en overall klar och redo tills nästa vinter. Det känns som en stor lättnad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn - 18 december 2017 07:54

I lördags fyllde lill prinsen 1 år. Ett helt år av kärlek. Några dagar innan sin 1 års dag lärde han sig gå också, så söt! Vad vi älskar dig Albin ...

Av Linn - 23 september 2017 21:40


Jag har en helt fantastisk bonus unge! Världens finaste och bästa Simon ...

Av Linn - 9 september 2017 00:07


Mina älskade barn, på riktigt!! Kan inte förstå att dessa två bott i min livmoder. Vill grina och skratta samtidigt. För alltid kommer mitt hjärta slå för er ...

Av Linn - 7 september 2017 06:45

Av Linn - 4 september 2017 07:28

Jag älskar min dotter. Hon är mitt första barn och kommer alltid att vara väldigt speciell. När hon föddes började livet på riktigt. Det var då jag lärde mig att älska villkorslöst, att jag skulle göra allt för denna lilla. Att jag skulle kämpa för a...

Presentation


Linn heter jag, är 27 år och bor tillsammans med mannen i mitt liv, Fredrik och våra barn Freja, Albin och Simon.

I min blogg skriver jag om allt som faller mig in. Mest vardagsprat och barnprat.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards